Khamis, 26 Oktober 2017

Alahai limau purutku.......


~ Assalammualaikum ~

Cuti sekolah minggu yg lepas sempatlah kita anak beranak blk kpg di Swak.
Rasa x cukup je masa klu dah blk kpg.
Alhamdulillah semua ahli keluarga sana sihat.

Balik kpg tu, kat dapur adelah jumpa pisang raja udang,kak long sana panggil
pisang apatah tp ade juga perkataan rajanya....
Dapatlah bw blk sini sikit....xleh nak bw byk sbb berat,nak naik erl lagi...
Sedap jgk pisang nie rasa2 cam pisang berangan dan pisang embun camtu...
Kak nurul sempat buat pengat lg dgn pisang tu.

Bercerita tentang pokok limau purut kak nurul nie,rupa2nya daun limau pun ulat makankan!
ingatkan daun limau yg pahit tu ulat x mkn....ni hbs togel kak nurul punya
daun limau purut dikerjakannya....
Geram pun ade....ancaman yg macam nielah melemahkan semangat
 nak berkebun.........hahahaha....alasan!




Pisang raja udang,besar dan gemukkan pisang nie...

4 ulasan:

Acik Erna berkata...

Salam nurul..ulat memang suka daun limau purut nurul..acik punya 2 pokok..habis daunya di makn ulat..buang pun..nanti ada lagi

Nora Karim berkata...

Comei pula nampak ulat tu.. hehehe tapi sayangnya la hai bila daun tu kena makan...

Warisan Petani berkata...

kena bunuh ulat tu untuk selamatkan daun2 limau purut.

Julia Tarmidi berkata...

Salam singgah dan follow. Anda dijemput join GA saya! :D

http://www.akuseorangtraveler.com/2017/10/tak-nak-sunyi-sepi-lagi-giveaway-by.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...