Jumaat, 8 November 2019

Overnight oat



Assalammualaikum......

Ya Allah hampir 2 tahun x menulis di sini.
Rasanya dah nak terkubur blog akak.
Hari ni nak tulis permulaan sarapan pagi akak dgn overnight oat.
Baru je nak mula,selama ni tahu,tp x kesampaian nak buat.
Bagus utk org nak berdiet.
Tp akak bukan nak berdiet pun tp disebabkan tiap2 pagi mesti buntu nak
beli /makan ape utk sarapan.
Tengok kat cafe opis menu yg sama je...
sampai x lalu.Klu nak prepare sendiri sarapan x sempat 
plk paginya.
So sementara anak tekak boleh telan overnight oat ni
akak buatlah,overnight oat ni senang dan cpt nak buat,itu yg sempatnya....
hehehehe,.....
Buat malam dan paginya plk tupop buah je atasnya.

Cara akak,mlmnya sebelum tido(klu dah tertido,bye2 ajelah jwbnya
pegilah pagi cari sarapan lain)

Masukkan 5 sudu oat dlm bekas kaca,
masukkan yogurt asli (ramai ckp bagus yogurt nestle greek)
akak x letak sbb x jumpa yogurt greek nestle tu...tp sedap jgk
Tambahkan fresh milk dlm 200ml cam tu...lbh kurang 1 cwn
ada yg letak madu,kurma dan kismis
slps tu masukkan dlm peti ais,pg esk blh sarapan dgn overnight oat...
Pagi esk tupop dgn potongan buahan segar
atau kekacang...

~Slmt menikmati~ 


P/s: Guna Roller oat ya bukan yg instant tu...





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...