NUFFNANG

Khamis, 27 Februari 2014

Kakak dan baju Pandu Puteri


~ Assalammualaikum ~



Semalam hari rabu minggu terakhir untuk bulan 2/2014.Setiap hari rabu anak2 ada koko di sklh.Sekarang kakak dah sklh menengah dan koko diorang diadakan sebelah pagi,sebelum mula pembelajaran di kelas.Tahun nie si kakak masuk pandu puteri,sblm nie sklh rendah dia masuk bulan sabit merah.

Malam selasa tu gigihlah kitaorg cari baju pandu puteri utknya,sbb selama nie kitaorg blm ada kesempatan lagi nak membeli baju kokonya.Sebab nie dah penghujung bulan 2 jadi semua kena mesti ada baju koko.Kitaorang cari di Bandar Baru Bangi,dan malam tu ramailah jgk ibu bapa yg bawa anak2 cari baju uniform. Bila dah di kedai tu xdelah plk saiz utk kakak,tanya ada x ambik tempahan,klu ada bolehlah kita tempah aje,malangnya xde ambik tempahanlah plk,jadi nie kak nurul tgh carilah mana ada kedai yg boleh ambik tempahan di area kak nurul nie putrajaya/kajang/Bangi.Agak2nya di kedai kain biasa ada x jual kain utk buat baju puteri tu?klu ada senanglah kak nurul beli dan hantar jahit je dgn toiler di kpg.

Kebanyakkannya kak nurul cari di internet nak tempah semuanya jual cara borong aje.Susahkan klu berbadan besar nie,begitulah nasib klu anak dah besar dari emak...........

sumber google

6 ulasan:

Anum berkata...

teringat zaman sekolah

Fiza Rahman berkata...

Smart. Anak saya tak tau lah masuk apa nnt nih.

aYda berkata...

Kt alamanda putrajaya ada satu kedai jual uniform..rs mcm penah nampak uniform ni sis

nazayiena berkata...

@aYda
Mungkin ada kat Alamanda,tapi rasanya xde saiz tu utk kakak.thanks

Mar Mansor berkata...

saya ahli pandu puteri dulu..

Tie HT berkata...

seronok teringat zaman sekolah dulu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...