NUFFNANG

Rabu, 19 November 2014

Ibu

~ Assalammualaikum ~

Buat renungan kita semua yg bernama anak 

..- IBU ADALAH PEMBOHONG          
INILAH FAKTA PEMBOHONGAN DARI SEORANG IBU, YG WAJIB DIKETAHUI UMUM..
 
 1. Saat makan, jika makanan kurang, Ia akan memberikan makanan itu kepada  anaknya dan berkata,      "Cepatlah makan,ibu tidak lapar."

     
 2. Waktu makan, Ia selalu menyisihkan ikan dan daging untuk anaknya dan berkata, "ibu tidak suka         daging,makanlah, nak.."      


 3.Tengah malam saat dia sedang menjaga anaknya yg sakit, Ia berkata, "Istirehatlah nak, ibu masih        belum ngantuk.."     
   

 4. Saat anak sudah tamat sekolah, bekerja, mengirimkan wang untuk ibu. Ia berkata, "Simpanlah            untuk keperluanmu nak, ibu masih punya wang."
      
  
 5. Saat anak sudah berjaya, menjemput ibunya untuk tinggal di rumah besar, Ia lantas berkata,                "Rumah tua kita sangat selesa, ibu tidak terbiasa tinggal di sana."  
   

 6. Saat menjelang tua, ibu sakit tenat,anaknya akan menangis, tetapi ibu masih boleh tersenyum              sambil berkata,"Jangan menangis, ibu tidak apa-apa." Ini adalah pembohongan terakhir yg dibuat        ibu.Tidak peduli seberapa kaya kita, seberapa dewasanya kita, ibu selalu menganggap kita anak          kecilnya,mengkhuawatirkan-diri kita, tetapi beliau tidak pernah membiarkan kita                                  mengkhuawatirkan- dirinya.  
     


 Semoga semua anak di dunia ini, boleh menghargai setiap pembohongan seorang ibu...!! kerana beliaulah malaikat nyata yg dikirim TUHAN untuk menjaga kita..terima kasih



P/s:Love my mom very much.... copy lah jika anda sayang ibu kamu..
~ perkongsian rakan WhatsApp~



3 ulasan:

Anum berkata...

singgah ptg

Ujie Othman berkata...

Sedihnya kak..betul tu.

adianiez AIDA berkata...

aida dpt juga ni.
bergenang air mata baca nya.
terkenang kan mak hu hu hu...
dan aida sendiri pun selalu buat semua tu utk anak-anak :(
berkorban.... turn kita la plak kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...