Terima kasih tolong saya | ! My Lovely Family Blog !



Selasa, 15 Januari 2013

15
Komen

Terima kasih tolong saya

By Nazayiena Ayiena | Selasa, 15 Januari 2013@11:09 PG | Filed under
~ Assalamualaikum ~



Pagi nie punch kad lambat 15 minit gara2 kunci keta kak Nurul jatuh dlm longkang yang bertutup.Nasib baik dlm longkang tu xde air cuma ada lumpur sikit2.Pagi nie lps hantar anak2 pegi sklh,kak Nurul lepaklah dulu dlm keta bersama Izzyan sambil  tunggu dia menyusu sebotol dulu,maklumlah masih awal lg.Bila masanya kak Nurul nak htr izzyan ke nurserynya  berulanglah blk drama x nak pegi sklh.Kali nie lg lebih hebat,klu sblmnya dia ckp je x nak tp nak lglah dia berjln sendiri ke nurserynya,tp kali nie langsung x nak klr dr keta.Sampai kak Nurul dukung dia dan bila dah dekat tangga di nurserynya dia meronta2 x nak msk,aduhhhh......dlm bersilat dgn dia yg nak merebahkan diri kat tanah atas longkang yg bertutup tu tiba2 kunci keta yg dlm tgn kak Nurul tu terjatuh dan termsk dlm longkang.Macam mana nie dahlah nak berkejarkan punch kad,cuba angkat penutup longkang tu berdua dgn akak pengasuh tu,ya Allah beratnya x bergerak pun penutup tu. Akak pengasuh tu panggillah  cleaner minta tlg, dekat stgh jam  jugalah baru berjaya klrkan kunci tu.Terima kasih pd akak dan adik cleaner tu,Insya Allah nanti belanja air kotak ngan roti ok.



Pagi nie juga dlm kul 9.30 berjlnnya sebutan kes di Pejabat Perdagangan dlm Negeri di MITC Melaka.Hubby kak Nurul je yg pegi bersama BIL mengenai tuntutan kes tembok pagar rumah kak Nurul yg x siap tu.ada kak Nurul cerita di sini.Harap kes ini dpt diselesaikan dgn cepat,sebab dah lama sgt kes nie dan kita pun byk sgt dah kasi peluang pd kontraktor tu tp diorg x gunakan peluang yg diberi sehingga hubby dan kak Nurul dah x sabar dan membuat tuntutan di Tribunal Pengguna.



Hari jumaat lps juga kerja2 memecah kaki lima(longkang) rumah kak Nurul pun dah mula start.Mengenai longkang nie nanti next entry kak Nurul cerita ya,sbb dah panjang rasanya entry nie,takut plk boring dan muntah hijau plk kwn2 yg sudi baca tu sbb asyik cerita pasal anak kak Nurul yg x nak pegi sklh...............


Ok bye2...

15 ulasan:

aQu Mad berkata...

miak kecik kak, sabar jak lah ngan karenah nemiak tok.. he..

Daddy Ziyyad berkata...

Saya selalu terbayang jugak, kalau kunci kereta jatuh dlm longkang yg besar & dalam...macam mana kan...huhuhu

ieda berkata...

aduhh banyaknyeee urusan ..sabaer ye ...

kalau ieda kunci jatuh tuu x tahulah nak buat macam mana ,.. biasanya kita kena bertenang kan .. baru dpt idea nak buat ape .. ;)

Kesuma Angsana berkata...

molga dipermudahkan semua urusan yer

Kazman / Sue berkata...

wah... ni baru betul kes hari di pagi selasa...

wahida berkata...

semoga tuntutan akak dipermudahkan...amin...

Rai Ourkizuna berkata...

selalu berlaku macam tu kan kak.. bila kita kalut lagi banyak kes jadi yg melambatkan lagi urusan.. ujian sungguh..hehehe..

semoga urusan kes dengan kontraktor tu cepat selesai..ada jugak jiran saya yg masuk tribunal pengguna baru2 ni..sayang sbb diorang agak kalah dalam kes tuntutan tu.. kesian..

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

huhu...dah jadi gitu...nak cepat pon jadi bertambah lambat ler..

nak wat camne...

hainom OKje berkata...

Aduh....teringat masa OKje keje dan anak kecik hantar nursery!!.... mandi peluh jadinya!

ros_reeza berkata...

alahai kesiannya kak..
tu la, Ros pun kadang-kadang terfikir jugak macam mana lah kalau kunci terjatuh dalam longkang yang besar, thenn itu satu satunya kunci yang kita ada. minta janganlah terjadi.. benda ni pernah terjadi pada kawan Ros.

Cho Zila berkata...

alahai...memang kalau nak kena memang kena bertimpa2.. harap bersabar... nanti cerita lagi..

izan mama mia berkata...

alahai mmg tensen kes camni pagi2 kan...nasib baik ada org tolong...

Mrs Velentine berkata...

kunci jatuh longkang..pergh nasib xda air..huhu

Nora Karim berkata...

adeh... sabar je la... selalunya gitu la... kadang2 anak2 pun penyebab kita masuk opis lambat... huhuu

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

sabar jer la kan......nasib ada yg tolong

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink