Entry yang panjang. . . . | ! My Lovely Family Blog !



Rabu, 18 Julai 2012

25
Komen

Entry yang panjang. . . .

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 18 Julai 2012@12:32 PTG | Filed under
Assalamualaikum. . . .

Lebih kurang seminggu Kak Nurul(ganti nama aku selama nie)
x update blog.Entahlah mood ke laut sejak dua menjak nie.
Nak menulis pun xde idea langsung dan BW pun sama 
dikalahkan penyakit M dah dtg. Maaf ya kwn2 lama
 dah x jenguk rumah uols.

Minggu lepas blk kpg,baru sempat beli kain nak buat baju
raya.Ingatkan kwn kakak ipar tu dah xnak ambik tempahan lg.
Kak Ipar tanya nak htr x,apa lg kak Nurul  mcm org mengantuk
disurungkan bantallah.Ingatkan thn nie nak beli ready made je.
Baju melayu Najmi dan Izzat nanti nak beli yg ready made.
Harap senang nanti nak cari kaler yg sama dgn baju
melayu hubby. Sbb sblm nie kak Nurul punya family 
memang tempah baju raya dlm seminggu sblm puasa ngan 
sepupu hubby tu. Tapi thn nie dia xnak ambik upah jahitlah 
plk sbb dia dah dpt kerja tetap sbgi tukang masak 
di tadika Kemas. 

Selain beli kain baju raya
Kak Nurul pun beli sekali kain langsir di Nagoya tu.
Byk cantik2 pilihan kain langsir kat situ,tp kita org dah lambat
sampai jadi memilih tu xlah puas sgt.Kak Nurul beli yg RM8
 semeter,dan lapisan dlm tu baru nak pilih yg
budget RM7-8 tp cepat2 hubby ckp ambik yg murah2
je.Kak Nurul belilah kain jenis organza sama kaler bunga langsir
tadi.Nie harga semeter dlm RM3 lebih. Nak jahit nanti
minta tlg MIL jahitkan dan hubby jahit lapisan dlm tu.

Hari ahad plk Kak Nurul x gi mana2, sbb berurut satu
badan  dgn tukang urut yg dulu selalu mengurut
selepas bersalinkan Izzyan .Dah nak dekat empat thn 
dah x berurut nie. Sekali urut RM40 lebih kurang satu jam,
Ok x upah tu kwn2?
Kak Nurul pun nak berurut sbb hari ahad minggu sblm tu
 pegi pasar kat sini kaki kanan  terpelecok sbb jln x rata kat situ.
Masa tu dukungkan Izzyan, nasib baik masa kena tu boleh balance
lg badan x jatuh tergolek.Kaki terpelecok macam
 Ling Chong Wei hari tu,yg sekali ada dia main tournament mana 
kak Nurul pun dah lupa.Juga sempat turunkan Izzyan dan duduk
kat situ lama juga sbb kaki dah perit.Dlm nak terjatuh
tu adalah seorang tua tanya kenapa, dan dia nasihatkan
blk nanti sapukan kaki tu dgn minyak angin buah pala.
Sampai skrg kaki masih sakit dan perit.

Kwn2 suka x mkn sayur peria,kak Nurul suka, siap buat ulam
lg. tu.Nak ceritalah klu beli peria nie biasanya kita beli yg 
muda atau yg x masak lg.kan. Hari ahad suruhlah
hubby beli peria sekali,tgk nak masak hari isnin tu dah masak
menguning dah,nasib baik ada keras sikit kat hujungnya
bolehlah masak lg,dan inilah pertama kali kak Nurul
masak sayur peria yg dah menguning,biasanya hijau je.
Macam mana nie hubby pilih peria,klu suruh beli ikan
dan ayam tu ok lulus sgt2.

Petang isnin tu ambik Izzyan dr nursery  dgn menunjuk jari telunjuk
sakit.Siap si pengasuh situ ckp tadi dia potong kuku Izzyan
dan ada kwn dia dtg langgar tu yg jarinya terluka.
Spi rumah kak Nurul check xde pun luka cuma kuku dia
yg potong terlalu pdk sehingga nampak merah isi kat kuku dia.
Kak Nurul tanya ada x kwn dtg langgar masa cikgu potong kuku.
Izyyan jwb xdelah,jadi TST je le,biasanya budak kecik
x pandai berbohong.

Nampaknya pjg entry kak Nurul kali nie.Dah habis baca
jgn muntah hijau plk(ada ke org nak baca,perasan. . . .)
Byk kwn2 yg bertanya mesin sauna tu,Insya Allah
klu ada masa Kak Nurul share sini.Sbb Kak Nurul
pun belum cuba lg,malas betul nak buka dan pasang.
Nak beli bukan lg merenggek ngan hubby.Sebenarnya
mesin sauna tu boleh guna pelbagai spt vakum,tp dia
wap,boleh dry cleanning,cuci tilam,sofa juga bilik air.
Syarikat yg jual tu dia buat promotion kat opis
 kak Nurul di bwh anjuran Puspanita.





25 ulasan:

syiela berkata...

memang panjang kali ni kak nurul tapi takdelah sampai muntah hijau hehhehe
kat area kedah ni sekali urut RM30++ kira oklah kat kawasan kak nurul RM40

kaki yg terpelecok tu urut la juga kak...

saya suka peria msk apa ntah selalu beli kat kedai makan je hehhehe

~ yus ~ berkata...

alhamdulillah dapat yus baca sampai habis...

RM40 untuk urut tu standard kot, tp kat tempat yus ni dapat lagi rm20 untuk satu badan kalau datang rumah dia, kalau kita panggil ke rumah rm35.

Yus suka pilih peria muda, kalau dah kuning tu tak sedap di masak bagi Yus...

hati2 jangan sampai terpelecok kaki lagi ya Nurul.

Yus baju raya, langsir raya semua dah siap, tinggal nak pikir tudung raya, kuih raya kot...hehe

salam ramadhan ya nurul...

eLL berkata...

saya memang tak jamah peria sebab takut kepahitannya. haha

Rai berkata...

urut rm40 kira ok la..aritu ada makcik tu saya jemput dia datang rumah rm35 satu badan..

peria kuning pahit jugak ke kak?

Anum berkata...

kadang2 anum makan gak peria nie

sHima AzMir berkata...

tema raya shima warna ungu :) bju kurung ank2 jahit sendiri je.peria??sedap kalo tumis dgn bwg mrh, bwg putih dan cili merah yg ditumbuk.pecah telur masuk sekali sedap sgt2.

Nieyl berkata...

amboi....panjang nyerrr....=)

Kakzakie berkata...

Kalau tempat kakak Nurul urut sekali dalam 50 ringgit. Rasanya kalau satu tempat rata-rata rate akan sama.

Eh... hubby Nurul pandai jahit ye... bagusnya.

gadisBunga™ berkata...

chop!

saya suke sayur peria! pahit tapi sedap!!!

Yumida berkata...

kmk berurut kat refleksologi..sejam rm55.00....ekot org juak la..cam kmk, kmk suka akaknya ngurut cam semua urat saraf di tekannya..cam adiknya tok segaut gilak...rasa cam picit2 jak

periak ya sis..mun ktk potong nipis...pasya goreng salut ngn telo pasya gaol ngn tepong gdm/jgg...nyaman! mak mek suka mkn...

diana berkata...

kalau kat pekan memang tu harga berurut nya..ada yang cecah rm50 sejam pun ada..tapi kalau kat kampung saya ada sorang bidan tu ambik rm30 je..
murah kan?/sebab dia dah tua kot..jadi cara urut pun dah tak kuat macam dulu.sebab tu dia ambik murah.

m.u.l.a.n berkata...

sini urut pon murah dan kuat kederat makcik tu..

Tihara berkata...

mesin sauna tu berkesan ke kak ?

ieda berkata...

hurmm x tahulah kalau kat sini ikut lah nak bagi berapa .. dah boleh budget kalau urut lama akk bg rm 20 .. x pernah lebih , kalau bersalin lain lah 2 hari 150 ... ;)

ibundo berkata...

macam2 cerita ye nurul. Bundo pun suka makan peria. Pahit tapi sedap..

Ena's Palace berkata...

seb bek kite xsuka mkan peria..huhuhu...tp caya la kak siang2 da prepare tuk raya ek..

pu3jia ~~, berkata...

kak, xsangkenye en.nazri boley menjahit ek..so suweetlahh!!..btw, tukang urut tuh dok mane? igt nk beurut jgk..sepatutnya kite kna berurut skali lg lepas bersalin ari tuh..~~,

anisalya berkata...

dah lama tak berurut. nak carik tukang urat skg ni. tgn sakit dah sebulan tak baik2. huhuhu...

fieda berkata...

wah kak..tukar langsir ye tahun ni..saya tak tukar pun...huhu.

fieda berkata...

saya aritu kan lepas bersalin urut utk 3 ari rm120..sehari rm40..lebih kurang la tu kak..

rieda_ffya berkata...

kak nurul..sy x suke peria..pahit la..

are_lin@yu berkata...

memang panjang..heehe..smpt lg buat bju raya..ayu kna bli dah thun ni..lmbt sgt..hehe

eita berkata...

memang panjang pun...
tapi takpe leh je baca....

waaa..siap beli kain langsir lagi tu..
ita dah bertahun tak buat langsir..

Che Rosliza Che mat berkata...

memang panjang entry kali ni...

saya suka peria msk apa ntah selalu beli kat kedai makan je hehhehe

izz iizza berkata...

sy suka sayur ni..dpt masak ngan cili kering lagi best..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink