Izzat dan gigi susu | ! My Lovely Family Blog !



Khamis, 2 Mei 2013

8
Komen

Izzat dan gigi susu

By Nazayiena Ayiena | Khamis, 2 Mei 2013@5:43 PTG | Filed under

~ Assalamualaikum ~

Masih ada  lagi rasa malas nak update blog,walau bagaimana pun
kak Nurul nak ucapkan juga slmt hari buruh smlm pd semua
yg bekerja x kira kerja mkn gaji,sendiri atau yg x dibyr gaji
secara langsung.

Update dulu kisah anak lelaki kak Nurul yg sorang nie,yg sgt kememeh.
Nielah dia Izat mcm nak nangis bila ayahnya nak cabut gigi susu depannya
yg dah goyang.Gigi kekal memang dah tumbuh kat belakang gigi susu tu.
Bila kak Nurul pegang pki tgn memang rasa nak cabut je cepat2 tp
tu le dia ckp sakit2.
Ayahnya ikatlah benang ingat nak cabut pki benang,tp x berjaya juga
sbb member tu dah berair mata.Lama jugaklah benang tu terikat kat gigi dia
last2 ayahnya potong blk benang tu tanpa gigi dicabut.
Nak tahu bila gigi tu tercabut?tercabut waktu kat sklh dan siap dia simpan
dlm poket dan tunjukkan dgn kak Nurul bila time tghri kak Nurul 
pegi sklh.

Izat,Izat,gigi nak tercabut pun nangis...........


8 ulasan:

Rieyn Anna berkata...

hihi..samela Nrul..anak reen yg sulung tu pun baru semalam cabut giginye..tu pun puas dipujuk..berair jugakla biji mate nye ms kak sepupunye tarik kuar giginye tu..:)

nurbijen berkata...

samalah dengan Irfan pun.... gigi dah ada kat belakang, tapi yg susu belum tanggal... tapi dia mmg berani, mmg dia cabut sendiri... tgk2 dia tunjuk yg dah tercabut :)

Ibuhani berkata...

La......sakit tu! klu k.ani bwk jer gi klinik gigi......:)

qemaishak berkata...

cabut sdiri kurang sikit sakit tu kak hihi

Kesuma Angsana berkata...

hehehe Adik suka cabut dgn dentist

Mooniqueen berkata...

dah lama yek berblog?
Ingatkan MQ yg baru sethn 2 berblog dpt CPUV rupanya ada org lain lagi lama baru merasa.. tapi xpelah sudi jugak dia dtg kan...
Sama2 tahniah la kite ;D

Fiza Rahman berkata...

Gigi anak saya pon tgh tunggu masa jer nak gugur tu.

Myra Jay berkata...

Hheee, bila dah tercabut sendiri terus tak sakit kan :)

Bukan pe, yg buat rasa sakit tu sebab kita takut :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink