"AWAS MENCURI DIPOTONG TANGAN" | ! My Lovely Family Blog !



Rabu, 15 Mei 2013

13
Komen

"AWAS MENCURI DIPOTONG TANGAN"

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 15 Mei 2013@10:26 PG | Filed under

~ Assalamualaikum ~


Ini cite hari jumaat lepas, masa tengahari kak Nurul blk rumah
sbb htr hubby lps jumaat ambik motor,dia nak gi KL.
Sampai je dpn rumah terkejut tgk stokin kakak berselerak
di depan pintu.Hah....dah agak dah kasut badminton yg ayahnya
baru beli hari Selasa tu dah ghaib rupanya.Si kakak baru pakai satu kali
je kasut tu pd selasa ptgnya dan dia lepas pki anginkanlah depan
pintu termasuk kasut sukan Izzat sekali yg ayahnya beli sekali dgn kasut kakak.

Geram memang geram dgn si pencuri nie,dahlah hari jumaat buat kerja terkutuk
tu,tau plk stokin x ambik sekali,dah alang2 mencurikan,stokin tu pun baru jugak.
kasut Izzat sblh kasut kakak dia x curi,dah sahlah si pencuri nie org dewasa
sbb saiz kasut kakak pun lebih kurang sama dgn saiz kasut kak Nurul.
Selain kasut kakak kasut kulit camel hubby pun si pencuri nie tibai.
x sempat plk kak Nurul nak bertanya dgn jiran sblh ada x hilang kasut
pd hari yg sama.

Inilah antara keburukan bila rumah xde pagar sbb org sukahati je nak
masuk kwsn rumah kita,nak buat camne itulah konsep rumah di Putrajaya
nie semuanya x berpagar,harapkan pagar pokok2 bunga je.
Tapi tu semua boleh dielakkan klu simpan kasut atau barang2 yg berharga
dlm rumahkan!

Berbalik kpd si pencuri tadi,memang x takutkan dgn hukuman tuhan,x terfikir
ke klu pki kasut tu bila tuhan nak membalaskan perbuatannya jadi
apa2 ke kat kaki dia...........dah merepek ke situ plk kak Nurul nie,hehehe........

Dalam rasa marah2 masa tu rasa nak buat terus  je sigboard,

"AWAS MENCURI DIPOTONG TANGAN"

bagi peringatan klu dtg pencuri lg mesti dia baca sigboard tu.
Hubby plk cadangkan nak pasang cctv depan pintu tu, byk duit
hubby nak pasang tu semuakan,angan2 je.......



pinjam imej goople jap,sbb kasut yg asal dah ghaib.........lebih kurang camnilah kasut kakak ada kaler merah sikit.

13 ulasan:

are_lin@yu berkata...

hasihh ssh gini,,tu nsb umh berkunci kan..klu tak mcm2 lg yg ilang..huuhu

wan echa berkata...

tu la kannnn.. sbb tu la sy letak je kasut mahal dalam umah..yang buruk2 letak luar...klu tak asyik hilangggg jek

Nurzakiah Hanum berkata...

selamat pagi
singgah pagi :)

Puan Bui Junaidi berkata...

TULAH JUAK PENCURI YA NAK OWW..ENGKAH LAM RUMAH JAK KAK

Kesuma Angsana berkata...

aduhai kalau dah namanery pencuri segaal benda yg boleh jadi duit nak disambarnyer.. moga dpt balasan setimpal !

aQu Mad berkata...

ya dekat masjid ya, orang solat jumaat cdak begasak curi helmet orang..

Tuan Juhaida berkata...

Pencuri ni tak ingat dia terselamat kat dunia je..takutlah balasan Allah kat akhirat kelak

Ujie berkata...

Oh, akak stay putrajaya...tak jauh.
Konsep open gitu patutnya kena sediakan guard yg meronda. Kalau tak mmg tak selamat.

Klau nak murah try psg cctv palsu. Dia berkelip mcm real tapi takde apa pun..

Hijab Valley berkata...

Salam sister.. jemputlah berkunjung ke blog Hijab Valley. Byk koleksi shawl dan tudung2 menarik dari HV collection. Promosi dan GA sempena pembukaan blog shop ini juga sedang diadakan sehingga 30mei. Jangan lupa follow juga ye.. =)

Terima Kasih
http://hijab-valley.blogspot.com

Riedaffya ibrahim berkata...

pencuri kak..bukan dia kira hari apa kalo da niat mencuri...skrg kat mane2 pon x selamat

Myra Jay berkata...

Bahaya jugak rumah tak berpagar..
Takut lepas kasut, barang lain pulak..
minta dijauhkan..

Kakzakie berkata...

Kalau yg ingat dosa tak berani nak curi Nurul. Peringatan jugalah lain kali jgn letak apa pun di luar dah tak berpagar kan...

Mimie Najib berkata...

erm..susah juga rumah taj berpagar ni kn.. mmng laju je pncuri masuk.. dorang ni kalau buat kje camtu tak fkir dosa dah.. saya rasa kan kak, akk kena siapkan satu nota, then tampal kat memana apa hukumnya mencuri.. siap dalilnya2.. biar dorang terbaca dan rasa serba salah nak ambik ke x barang tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink