Pagar hijau dah siap,tapi...... | ! My Lovely Family Blog !



Selasa, 25 September 2012

22
Komen

Pagar hijau dah siap,tapi......

By Nazayiena Ayiena | Selasa, 25 September 2012@5:12 PTG | Filed under
Assalamualaikum........

Syukur alhamdulillah pagar hijau utk keliling kwsn rumah kak Nurul
dah siap dibuat.Nak buat pagar hijau nie pun byk juga dugaannya.
Mula2 hubby suruh kwn dia yg kontraktor buat dgn kita beli sendiri
semua barang2 dan hanya bayar upah kpd pekerjanya sahaja.
Hubby kak Nurul dah beli barang2 semuanya dlm RM3k camtu.
Dlm bulan puasa diorg start buat kerja,berhenti kejap sbb 
batang besi macam  x cukup(suruh kazen hubby yg buat).
Tgk btg besi yg diorg pasang pun macam  x lurus je,jadi hubby
suruh cabut balik dan tambah lg ketinggian pd batang besi tu.
Slps stop keje kejap sementara tunggu btg besi yg baru kwn
 hubby nie tadi macam malas nak sambung blk buat.Dah hangus 3k camtu je
alahai.....Xpe le suruh org kpg sendiri  plk yg buat.
Syukur alhamdulillah org nie boleh siapkan kerjanya dgn baik minggu lps.
Dah siap pagar tu cerita lain plk timbul pagar kitaorg dah mkn
tanah jiran sblh dlm dua kaki camtu.
Jiran sblh nie upah juruukur sbb nak buat rumah PPRT kat situ
dan terjumpalah batu tanda kat dlm pagar......
Sblm buat pagar nie dah berapa kali hubby upah juruukur 
supaya ukuran betul di batu tanda yg asal.Tp hari tu juruukur yg
kita upah tu x jumpa batu tanda yg tepi nie,dan rasanya dia
main agak2 je.Sabtu lps hubby suruh juruukur tu dtg blk nak jumpa
dia x mengaku plk. x jumpa batu tanda tempohari.
Tp jiran tu ckp xpe le terlebih buat
pagar sbb sblh hujung sblh sana jiran tu ckp dia terlebih buat
parit kat tanah kitaorg.Hubby ngan kak Nurul memang rasa
x sedap hati klu dah kes camni.Dah suruh org yg buat pagar nie
roboh blk nanti buat baru lg ikut betul2 sempadan.Nak klr 
budget lg nie........dahlah problem pagar tembok yg sblh depan x
settle lg,entrynya di sini.




Tgk tu pagar rumah dah terlebih sudah.....

22 ulasan:

Kesuma Angsana berkata...

kalaulah pandai dan boleh wat sendiri ye!

KM7 berkata...

saya pun tgh buat pagar rumah macam tu juga..pagar mcm ni pun kos rm35k utk tnh 3/4 ekar.

Ujie berkata...

mmg mencabar emosi, fikiran dan wang ni kak.

rumah mak saya pun kes lebih kurang gini, dah siap gali parit utk sempadan pulak tu. mmg takleh buat apa..kira rugi gitu je.

moga dpt settle dgn baik ya.

rieda_ffya berkata...

ala siannya kat akak...nape juruukur x wat betul2..

fazian.batrisyia berkata...

Bila cerita bab tanah mmg byk berlaku cam ni. Rumah MIL sy pun kes cam ni..Org psg pagar tak ikut batu sempadan. Pastu jiran pulak buat tembok konkrit..adeh...malas nak masuk campur...tapi lambat laun takut jadi masalah kat kita sebab dah tentu hb jadi pewaris...dan generasi seterusnya.

cheqna berkata...

alahai
pepun harapa dapat diselesaikan dengan molek2 ye kak nurul

MrS. F!zA berkata...

alahai..jenuh kalo nk robohkan blk..bajet lg tu kn..

~ yus ~ berkata...

buat rumah ni mmg banyak duit yg kuar kan nurul. Baru bab pagar pun dah banyak kerenah ya. Sabar jelah...

eintan nurfuzie berkata...

wa....

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

alamak kalo bab ukur tanah nie.. mmg kena ukur btol2..

Kathy Tuah berkata...

eh, apahal x ngakuk indah org ya..hal tanah tok ney pat polah main2..hurm..apa2 pun sbr jak kak..

lelamaisara berkata...

laaa...juru ukur ni pon satu tidak ukur betui2....banyak plak cabarannye nak pasang pagar hijau tu.... :)

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam kak Nurul...Alahai nape la juru ukur tu buat kerja sambil lewa jer..kan dah masuk tanah org.
Membazir duit jer nk bukak semula..Ya la xsedap hati la kan kita trrrmasuk lak tanah org.
Semoga semua kerja2 buat pagar ni akan settle.


P/s:Klu berminat dgn pemanggang ajaib,colling2 atie ya:)

syiela berkata...

mmg amat mencabar kesabran kan.. buat kerja sambil lewa lastnya kita yang terpaksa tanggung semua tu

izan mama mia berkata...

memang tercabar rasanya...sabar byk2 yer kak

ct rahani berkata...

macam2 dugaan ye kak.. sabar yer.. pasti ader hikmahnya.. semoga urusan akak sekeluarga dipermudahkan Allah.. amin..

adyna berkata...

sabar ye.. :)

Dayana Bahar berkata...

terlebih tanah ... sabar jelah kak...

Ema Blog berkata...

alahai..sayanglah kalau nak dirobohkan..banyak perlu tambah laggi

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

la siannya kt akak...apsal jurukur tu x ukur betul2 kan...sabar jer la

Tanpa Nama berkata...

3 per 4 ekar?35k?

Mohd Amin Azmi @ Jimmie berkata...

@Tanpa Nama
Hmm...2 kaki tu byk gak.nak hati senang better buka & pasang semula.Bykkn bersabar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink