Tepung Pelita dan kerja3x | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 6 Ogos 2012

28
Komen

Tepung Pelita dan kerja3x

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 6 Ogos 2012@11:42 PG | Filed under
Assalamualaikum......

Lebih kurang seminggu Kak Nurul x update blog.
Sibuknya sampai hari sabtu dan ahad pun pergi
opis buat kerja. Hujung minggu tadi hubby blk
kpg ngan Najmi,si kakak dan Izzyan plk tinggal
ngan kak Nurul di sini. Memang sabtu dan ahad
nie sungguh padat ngan kerja sampaikan  planning
hujung minggu nie nak shopping baju raya anak2
terpaksa ditundakan ke minggu depan.Maaflah
kawan2 lama x bertandang ke rumah uols.

Petang sabtu tu blk dr opis singgah dulu bazaar
ramadan di sini.Adalah beli kuih tepung pelita
yg 5 biji RM2.Sampai rumah tepung pelitanya
dah tertumpah(gambar di bwh).Tapi kenapa
tepung pelita nie cair je macam x masak pun.
Kak Nurul memang x tahu cara masak kuih
tepung pelita nie,tapi selalu juga beli bukan yg
mcm ini tp keras sikit dan bwhnya ada cebisan
buah sengkuang,sedap je mkn.X masak ke kuih
tepung pelita nie?Rasanya ada sekali juga hubby 
beli kuih tepung pelita yg camni tp kat bazaar lain.
Memang xleh masuk tekak kak Nurul,last2
Izzyan rasa sikit selebihnya buat main dia plk.
Ptg nie rasanya kena balik lmbt lagilah,nasib
baik hubby memahami dia yg semua uruskan 
anak2 dan juadah berbuka plk diorg beli je
kat bazaar berdekatan dgn rumah.


28 ulasan:

:: Mrs.Eady :: berkata...

nape jadi mcm tu?

kakcik berkata...

Itu bukan tepung pelita lagi dah... dah jadi tepung minyak tanah sebab cair! :(

Anum berkata...

sepatutnya dia macam keras skit
nie lembik hbs

Daddy Ziyyad berkata...

cair nya!

kena bezakan antara Tepung Pelita, dgn kuih Tako...ramai penjual kat bazar claim mereka jual T.Pelita, tapi sebenarnya kuih Tako..pasal rumah lebih kurang..tapi T.Pelita jauh lebih sedap

Zie berkata...

tepung pelita memng cair mcm ni... yg ada sengkuang tu keraslh nama di kueh tako. ... jgan tersilap yer..

eLL berkata...

saya pernah terkena, sebab kurang memuaskan...

Salmi Khairil berkata...

kenapa teruk sangat sampai macam tu sya rasa biasanya kuih tu pekat skit

Ibuhani berkata...

X cukup masak tu atau bancuhannya terlebih air?!

Madam Sooyaree berkata...

Cair sangat ni kak. Memang tepung pelita tu lembik sikit berbanding kuih tako, tapi dia still intact lah orang kata. Takde la cair gini. At least yang santan tu macam jeli gitu :D

~Sweet Honesty~ berkata...

sik penah mkn tepung pelita cair cmya..ya likat gik bah..

Acik Erna berkata...

salam nurul..betul kata daddy ZZ..kalau yang ada sendkuang tu tako..tepung pelita tak de sengkuang

syiela berkata...

cair sangat tu kak... saya pun pernah terkena..

kesian kak nurul sibuk gila ye sekarang

Masz Sidek berkata...

kedak kuih tako jak rupanya... tp tako tok... putih, isik dlm ya jagung...

Saya Disini berkata...

xsedp la klu dpt yg cm tu

ainnoraini berkata...

Mcm mana nk mkn tuu...

Rinna berkata...

Makk aihh cairnyaa... plak..yer..adess cam na makan gitu..

lelamaisara berkata...

la...lagu tu pulak..acam mana nak makan tu..huhuuuu...

MulutPayau berkata...

kalau terkena macam ni...mmng serik nak beli....cair sangat tu...

IntaNBerliaN berkata...

aik.. nape jd sampai gitu ek.. pelik gak.. xmsk ke..

ieda berkata...

adehhh ... macam tu sekali jadinyaaa .. x menjadi tuu hhuhu

QA's ~ mamapapa berkata...

itulaaa..kadang2 org2 yg meniaga kt bazar Ramadhan n main tangkap muat jekn :(
jmput follow kembali :))

rieda_ffya berkata...

rase tn kedai tu lupe nak masak...dia letak yg siap adun je..ade jgk kes camni bln pose nih..

miloais berkata...

lain macam aje tepung pelita tu
tak masak lagi ke hapa????

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

kasihan nye..
dia tak masak elok kot..
tu jadi cair.. mcm2 org berniaga..
kasihan kat org yg beli..
semoga org2 yang buat kuih ni berubah utk buat kuih yang bagus sikit..

Papa Mifz berkata...

hari tuh kejadian sama berlaku kat PM jugak...kuih pelita terbalik..xde rezeki xdpt mkn time tuh...huhu

Masya berkata...

sebab tu xmoo buat beli jer hahahaha...

9n0L4 berkata...

ni bukan tepung pelita dah ni. huhu. tak selera menengoknye. ;)

Arina Shamsul berkata...

ish2..ish..ada sesetengan peniaga ni hanya mementingkan keuntungan je,langsung tidak memikirkan kebaikan untuk pelanggan...emmm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink