Ya Allah kacaunya jiwaku....... | ! My Lovely Family Blog !



Rabu, 20 April 2011

3
Komen

Ya Allah kacaunya jiwaku.......

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 20 April 2011@2:50 PTG | Filed under
Assalamualaikum.........
Syukur alhamdulillah majlis raptai utk APC (Anugerah Perkhidmatan Cemerlang)
2010 dah selesai tghari nie.........
Walaupun hari nie aku sepatutnya gembira sbb thn nie dpt APC......tapi entahlah
perasaanku nie x blh nak digambarkan........tadi masa raptai jumpa kwn2 lama
yg lama dah x bertemu spt Kak Zura dulu pernah kerja di Sibu tp skrg dah di Kluang,
lg. jumpa kwn yg sama batch waktu mula msk kerja dulu......Pej.lamaku dulu kat
Sibu nampaknya xde yg dpt APC,ada dpt sorang tp x dpt dtg.................

Berbalik kpd perasaanku ini,...entahlah tadi lps selesai majlis raptai aku terus gi sklh ankku.....
wlpun pagi tadi aku dah bekalkan duit saku lbh utk byr mkn tghari sekali dan anak2ku
bawa sekali baju dan beg kafa,tp majlis 2 hbs waktu tghari jadi aku pegilah skh jugak.........
dah selesai mkn dan anakku Najmi tukar baju kat bilik persalinan jadi aku followlah dia
sbb nak ambik baju pagi utkku bawa blk.........dlm tukar baju 2 adalah sorang bapak nie
msk dgn marah2 tanya kat anaknya suruh tunjuk sapa budak2 kat situ yg curi duitnya....
aku tgk anaknya pun dlm ketakutan dgn kemarahan bapanya....aku yg ada dlm bilik 2 pun kecut perut dgr suaranya yg kuat sambil sumpah seranahnya lg.......last2 anaknya ckp
bukan hilang duit tp ada budak cekiknya......jadi sibapa tanya blk sapa yg cekiknya......
jadi budak 2 tunjukllah Najmi anakku........masa 2 aku berdiri jauh sikit dr anakku itu......
jadi sibapa budak 2 tak tahulah aku ibunya.........aku mula2 memang sengaja malas nak
backing anakku itu........klu sibapa budak 2 tangankan dia baruku msk campur pd fikiranku
masa itu.......jadi aku biarkan saja sibapa budak 2 marahkan dia biar dia rasa takut sikit..........
aku x tgk muka siNajmi masa 2 sbb dia mengadap bapa sibudak 2.......dah hbs
sibapa budak 2 marahkan Najmi jadi aku tanyalah kat Najmi betul ke dia cekik
budak 2.....biasalah siNajmi jika aku tanya dlm marah mesti dia diam aje....
aku tahu anakku yg sorang nie memang nakal......klu kita suruh buat sesuatu sampai
10x kali baru dia buat dan kadang dia x buat langsung pun......lagi satu dia nie suka gurau2
kasar....jadi sapa2 yg x biasa dgn cara dia jadilah macam budak 2 mengadu pd bapanya.....
jadi dlm masa 2 aku nasihatkan Najmi jgnlah lg main2 macam 2.....x semua org suka dgn
cara kita...............



Ya Allah kau jadikanlah anakku ini soleh,mendengar kata dan seorang anak
yg berjaya di dunia dan akhirat.....amin


*wahai kawan2 klu nak berkongsi pengalaman atau cara mendidik anak2 adalah amat
aku alu-alukan......




3 ulasan:

~ yus ~ berkata...

boleh Nurul tahan ya masa bapak budak tu marahkan anak Nurul. Kalau yus...huhu, yus pergi tempat lain, tp tak masuk campur juga kalau dia hanya guna mulut. Guna tangan semua, harus masuk campur kan..

memang berat nak didik anak2 ni kan Nurul, lelaki perempuan sama je, kita sedang melalui satu fasa anak semakin meningkat besar, dan menuju ke alam remaja.

Moga anak2 kita jagi anak yang mendengar kata InsyaAllah

Keluargaku Syurgaku berkata...

@~ yus ~
Skrg nie memang cabaran mendidik anak2 terlalu byk cabaran klu dibandingkan dgn kita masa kecik dahulu.....x tahulah anak Nurul yg sorang nie dia lain dr adik beradiknya yg lain...

Sumayyah Nadhirah berkata...

comey je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink