Roti Bawang Putih dan sup cendawan | ! My Lovely Family Blog !



Khamis, 16 Disember 2010

0
Komen

Roti Bawang Putih dan sup cendawan

By Nazayiena Ayiena | Khamis, 16 Disember 2010@11:00 PG | Filed under
Ptg smlm aku ade angin rajin sikit buat le menu minum petang.....2 pun minun
dah dekat kul 8 mlm.....jadi xde le nak masak utk dinner....coz semua dah
kenyang.......kali nie aku nak cuba buat roti bawang putih ngan sup cendawan....
Blk keje ajak hubby singgah kedai beli roti ngan krimer sup cambells dan susu cair...
stok susu cair kat rumah dah habis......dan brg dapur yg lain pun byk dah
habis......2 yg rasanya mingu nie klu xde apa atvi lain ingat nak beli brg dapur 2
kat kpg je.....
Aku buat sup cendawan dulu.....senang je coz masak yg dlm tin 2 aje....

Sup cendawan
Bahan2
1 tin sup cendawan cambells
1/2 tin susu cair
dan sedikit tepung jagung

cara2
Masakkan sup cendawan tadi ngan 1 tin air sup cendawan 2....
aku lebihkan sedikit air.....
dah mendidih sikit masukkan susu cair dan kacau...
lama sikit dah mendidih 2 masukkan tepung jagung yg telah dikacau dgn air.
sblm menutup api rasakan masin tawarnya....
takut plak tawar coz tadi dah tambah air ngan susu cair.


Sup cendawan

Roti bawang putih
Bahan2
Roti(aku pakai roti keping je coz x jumpa roti perancis)
berapa ulas bawang putih
daun pasley(aku guna daun bwg dan sup je coz x jumpa daun 2)
mentega

cara2
bwg putih tumbuk dan daun sup ngan bawang 2 ptg halus....
lepas 2 kacau ngan mentega sekali...
sapukan mentega ngan roti dan bakar dlm oven

Tada dah masak dan blh dimakan.....
nyum2 delices....kata anakku....rasa sikit macam kat pizza hut 2 le....

Roti bawang Putih


Ni le menu minum ptg kite......





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink