Izzyan dan mandi buih | ! My Lovely Family Blog !



Selasa, 7 Januari 2014

5
Komen

Izzyan dan mandi buih

By Nazayiena Ayiena | Selasa, 7 Januari 2014@4:14 PTG | Filed under

~ Assalammualaikum ~

Apa khabar kwn2 semua di ambang tahun 2014 ini?semoga sihat dan ceria selalu.
Hari nie dah 7 Januari 2014 baru lahir entry pertama kak Nurul bagi tahun nie.
Sibuk sgtlah tue......p

Untuk tahun 2014 ini anak2 semua dah bersekolah balik,si kakak anak yg sulung dah 
masuk tingkatan 1,Si abang yg no.2 tu dah masuk darjah 5,si Izzat yg no.3 tu dah masuk
darjah dua dan si Izzyan yg bongsu dah masuk darjah 6(dia yg ckp,bukan enam tahun ya!)
Baru dalam minggu nie sekolah petang(Kafa) bermula,dua hari bersekolah minggu
lepas masih rehat lagi anak2.Izzyan masih sekolah tadika tempat yg sama thn lepas dan si 
kakak bersekolah dekat dgn rumah dan boleh jalan kaki je.

Di hari minggu yg lepas balik kpg,(klu blk kpg xde pegi mana boleh spend byk masa dgn
anak) Si Izyyan plk minta mamanya mandikan dgn buih,ini semua pengaruh buku cerita dialah
tu,walaupun dia x pandai baca buku lagi tapi tgk gambar mesti nak mengikut.Buku cerita nie
kisah si anak yg gembira bila ibunya melayan dan memandikan dia dgn buih yg byk.
Semuanya dia nak ikut,(masa tu kak Nurul tgh sibuk memasak malas sgt nak melayan
just buat air buih tu je utk dia,dan suruh dia mandi dan main sendiri) tapi dia nak jgk
kak nurul ikut gambar dlm buku tu,siap ckp lagi mama dia buat camtu,jadi mama kena
jgk buat camtu.......nasib baik xde kerja byk sgt,baju uniform anak2 pun dah siap
cuci,nak masak xdelah nak cepat sgt,sbb masih kenyang lg dan kakak serta abgnya pun
xde,mereka semua di rumah nenek,jadi kak Nurul layanlah jgk..........




buat mcm kucing ikut dlm buku tu,tp x menjadi sgt,huhuhu.........

pengaruh betul buku2 camni ngan anak2 kecilkan.


sukalah main buih sbb abg Izzat xde rumah,xde pengacau....

5 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

hahahaha

:: Mrs.Eady :: berkata...

amboiii :)

nurbijen berkata...

hihihi, comel jer dia ikut buku...
Mmg besar pengaruh buku kan kak Nurul?

gadisBunga™ berkata...

buih kat kepala tuh dah jadi betul sama macam buku. hihihi~

Maria Firdz berkata...

syoknya main buih... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink