15 Syawal itu akan ku ingat bila2....... | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 10 September 2012

26
Komen

15 Syawal itu akan ku ingat bila2.......

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 10 September 2012@12:11 PTG | Filed under
Assalamualaikum......

Wah lamanya kak Nurul x update  blog.Nak kata mode raya
xlah juga sbb x sibukk pun nak begi beraya. Lately lps raya
nie ada sibuk sikit kerja,jadi malaslah nak update blog pasal 
raya kitaorg dulu,Insya Allah akan dipost juga beraya thn nie utk
diabadikan sebagai kenangan.

 15 Syawal lepas dah genap 16 thn arwah emak
 kak Nurul ke rahmahtullah.Ingat lg masa tu yg abg kerja kat Singapore 
pun dah blk kerja sana blk, tp just sampai Kuching je masa tu sbb
 tiket kapal terbang xde ke, ke atau tertinggal fligt,...lupa,blk semula 
ke kpg,memang Allah nak kasi bertemu dgn arwah mak buat kali 
terakhirnya. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah emak dan
masuk ke golongan org2 yg beriman.Betapa kuat dah tabahnya arwah
emak membesarkan kami adik beradik setelah pemergian arwah ayah
masa umur kak Nurul 2 thn.Dulu apalah kerja yg boleh dibuat klu kat
kpg kak Nurul kecuali bersawah padi saja.Nasib baik ada bantuan
dr Jab.Kebajikan Masyarakat sebulan klu x silap mula2 RM70 sehinggalah
last emak terima RM120.Tu pun bukan setiap bulan dpt,tp kumpul
2-3 bulan baru dpt.Sampailah kakak kak Nurul yg no.3 tu dah dpt kerja
gomen terus stop dia punya bantuan.X berapa lama kakak dah bekerja
tu arwah mak meninggalkan kami adik beradik setelah semua
dia rasa dah kasi pelajaran dan didikan serta boleh membawa haluan hidup 
masing2  pergi dgn mengejut tanpa sakit,cuma demam je 2-3 hari.
Tanpa sempat kami adik beradik nak balas jasa arwah emak,
tapi kami tahu Allah lebih sayangkan dia.Kak Nurul pun rasanya
x puas lg bermanja dgn arwah,sbb dr tingkatan satu hingga 6 sklh
duduk asrama jadi macam rindu sgt2............

Terima kasih pd kwn2 yg mendoakan arwah mak kak Nurul spt yg
dipostkan dlm FB kak Nurul. Satu lg buat hubby,Syukur alhamdulillah
kita dijodohkan,semoga kekal abadi selamanya dan terharunya
bila baca komen darimu..........



26 ulasan:

Mrs.BuduBilis berkata...

Al fatihah..sedihnya cite kak nurul :(

Anum berkata...

al-fatihah

kakcik berkata...

Semoga roh arwah mak tenang di sana diiringi doa dari anak2.

Rahmah Ram Ram berkata...

al-fatihah....semoga emak nurul sentiasa berada di dalam golongan mereka-mereka yang beriman dan berbahagia di sana...

Rai berkata...

semoga roh mak akak ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman.. walau pun tak dapat nak balas jasa dia di dunia ni.insya allah kita masih boleh doakan kesejahteraan mereka..

Kesuma Angsana berkata...

alfatihah utk arwah mak ye!

Daddy Ziyyad berkata...

al fatihah ...semoga arwah emak ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin

IntaNBerliaN berkata...

al fatihah utk arwah ibu akak..

izan mama mia berkata...

al-fatihah...

eMMe berkata...

kak Nurul,

Salam Takziah buat Kak Nurul sekeluarga... masih kecil telah ditinggakan tanpa kasih sayang ayah dan ibu... mmg la kecil kite tak mengerti apa2..tapi bile kite makin dewasa, pasti kan terasa... lebih2 lagi lihat org lain yg punye ayah ibu... jadi... sedarilah kite, jgn lupa jasa ayah kite sedari sejak dilahirkan...moga roh roh mereka yg pergi terdahulu aman dan tenang di sisi Allah swt.

Pink Lavender berkata...

moga kaknurul lebih tabah...

ieda berkata...

al fatihah ..
sedih akk baca
semogaarwah lebih tenang disana

are_lin@yu berkata...

al fatihah..semoga tabah ya dear..

syiela berkata...

al-fatihah... takziah buat kak nurul sekeluarga..

moga rohnya tenang di sana serta ditempatkan di kalangan yg beriman

Kathy Tuah berkata...

al-fatihah...

sal ya berkata...

ala2.. sweetnya!!!

Tihara berkata...

terharu baca komen dari hubby akak..Al Fatihah untuk arwah mak akak..moga rohnya ditempatkan bersama orang2 yang solih solihin dan tenang di sana..aamiin

Che Rosliza Che mat berkata...

Sedihnya...Al-fatihah...

gadisBunga™ berkata...

al fatihah.... :'(

MamaEma berkata...

Al-Fatihah... muga arwah mak akak berada di dalam golongan orang-orang yang beriman...

m.u.l.a.n berkata...

alfatihah...

ct rahani berkata...

Al-Fatihah utk arwah mak akak.. semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman.. amin..

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

smga roh arwah mak akak ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..

rieda_ffya berkata...

akak..takziah buat akak...jgn sedey2 di bulan syawal ni ye...sedey sy baca entri akak..ape pun mak kite mmg terbaekk kan..

Asmara berkata...

lama tak bersiaran kak. rindu.. :D
Mudah2an roh arwah sentiasa dicucuri rahmat dan doa2 dari anak2nya. Ameen.

Mak Wardah berkata...

Speechless, AL-FATIHAH, semoga arwah aman damai di sana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink