Air oiii air....... | ! My Lovely Family Blog !



Rabu, 10 November 2010

0
Komen

Air oiii air.......

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 10 November 2010@10:24 PG | Filed under
salam.....

Ptg smlm blk keja hubby jumpa surat dari Syabas kat Pintu......
tgk surat 2 bill air yg tertunggak.....kaler pink....
masuk2 rmh hubby ckp air dah kena potong.....
cuba juga buka paip kat sink 2, ade le air kuar sikit.....
buka kat bilik air ade lagi....
fuh...lega rasanya.....iyelah kite x kandang air wlp
sikit utk keperluan.....
check bilik air atas ade lg.....iye le 2 air dlm tank atas bumbung 2....
air 2 le utk kegunaan spjg mlm tadi.....sambil mengamalkan
penggunaan yg berhemah.....hehehe baru skrg
nak guna air cara b'hemah apbila air dah kena potong.....
kalau x sblm ni bukan main lg paling membazir gunakan air.....
terutamanya anak2 ku 2....bila mrk mandi
bukan main lg lamanya bermain air dlm bilik air.....
klu disukat aku rasa lebih 10 gelen digunakan mrk setiap
kali mandi sambil main2 air.....

Berbalik cite tadi.....hubby suruh le cepat2 kandang air.....ape lagi
aku isi le ape besen dan baldi yg blh diisi dgn air....
Si Izzuddin tgk besen besar yg aku isi air 2 bkn main
excited...ckp nak gi brenang dlm besen 2.....
aku ape lg....kaci le warning jgn buat....
dah 2 suruh anak2 mandi sblm nak gi njagi paki air
satu baldi sorang.....

Pasal bil tertunggak 2 bkn salah kite x byr bill......tiap2 bln kite byr ape yg kite
guna je....ni yg pasal tertunggak 2 bilnya sampai 300 hinget coz
ade bln 2 (klu x silap dlm bln 5) paip tank yg atas 2 ade leaking sikit....
dan hubby dah lapor ngan BPH dan kontraktor b'tgjwb....
mrk ade dtg tgk...pas 2 takde action.....
juge pasal bill 2 BPH ckp mrk nak uruskan bill 2 dgn Syabas....
ntah....x tahu...ni dah sampai peringkat air dah kena ptg...
cuba anda fikir2kan....

Ptg ni tgk le dah sambung blk ke x air ni....
aku rasa mesti hubby dah uruskan hari ni......

alamak paip airku dan kena potong.....
air ooooo air....amat penting dalam kehidupan seharian
Kenape ptg bekalan air rumah aku........



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink