Kuih dangai/Berangin | ! My Lovely Family Blog !



Khamis, 16 April 2015

7
Komen

Kuih dangai/Berangin

By Nazayiena Ayiena | Khamis, 16 April 2015@5:11 PTG | Filed under

~ Assalammualaikum ~

Dua minggu lps kak nurul berjaya buat kuih dangai atau kuih berangin kata org Sarawak.
 Sebenarnya kuih nie lah yg mudah buat. Sebab teringin dan dah rasa di anak tekak nie tu yg 
kak nurul buat jgk. Lama x makan kuih nie. Kak nurul bakar guna pemanggang ajaib tu,
masukkan dlm acuan tart telur dam msk dlm pemanggang ajaib....
senang je dan jaga je takut bwh dia hangus.... 


Resepinya
 Bahan2nya 2 cawan tepung pulut 
4 cawan kelapa parut/inti 
1/2 cawan gula pasir 

cara2 
Gaulkan tepung dan kelapa,kemudian masukkan gula pasir, Kak nurul x nak manis sgt,
sbb nanti nak bakar nak ltk gula di tghnya dan kemudian tabur balik tepung dan kelapa.
Masak dan kena jaga takut nanti hangus bawahnya.
Dah masak,boleh mkn.......





Tepung dan kelapa dah digaul,ltk gula pasir jgk.

Tada dah masak.......

7 ulasan:

Bunda a.k.a KN berkata...

Salam...

Bunda suka kuih dangai ni...

Kakzakie berkata...

Kakak suka kuih dangai ni Nurul tapi tak pernah buat sendiri tau. Dulu MIL kakak kalau kenduri mesti ada. Sekarang dia dah tak ada tak siapa pun rajin nak buat...

Sham berkata...

Ermmm 1st time tau psl kuih ni...kena torai ni...

LadyBird berkata...

Nmpk sgt mudah... :D.. kukus boleh x?

Cho Zila berkata...

dangaini cam lainjer ngan dangai yang saya kenal..

Norazlina Idris berkata...

salam

saya suka sangat dangai....tapi rajin beli je la...hahahaha

nway feel free to visit n follow superchombi.blogsopt.com
instagram norazlinaidris

semoga ukhwah kita akan terus erat.

hainom OKje berkata...

Okje pun ada buat gak tahun ni NA....sedapkan.... buatnya pun senang banget....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink