Aiskrim kon RM2 | ! My Lovely Family Blog !



Sabtu, 13 Disember 2014

4
Komen

Aiskrim kon RM2

By Nazayiena Ayiena | Sabtu, 13 Disember 2014@9:00 PG | Filed under

~ Assalammualaikum ~

Slmt pg kwn2......Masak apa hr nie?
Hr nie kak nurul nak share harga aiskrim nie.
Rasanya dlm bulan lepas kot beli dgn org yg jual pki
motosikal tu..... Balik kerja tu,anak2 semua ada kat rumah
dgn konfidennya mama diorg nak belanja aiskrim...........
Ingatkan harga satu tu RM1............rupanya satu harganya RM2
Tanyalah ngan penjual tu(penjual tu bangsa asing, kak nurul x pasti,tp
yg pastinya bukan bangla,mungkin myammar kot)
kenapa naik RM2?biasanya harga RM1 je....
klu nak naik pun naiklah dlm 50 sen je ke,nie x naik sekali ganda.........
biar betul mamat yg jual nie........
Dia ckp harga sebalang aiskrim tu dah naik,itu yg harga 1 kon tu pun
naik..........
Dah lepas nie x pyh nak beli2 lg aiskrim dgn penjual bermoto tu....
Harga di tpt kwn2 berapa ya aiskrim kon camnie?




Rasa x lojik naik sekali ganda.........
Tgklah mimi dgn 2 aiskrimnya,mana x gemuk...........

4 ulasan:

iryanty ahamad berkata...

mahalnya...tempat yan masih rm1..tapi tak tahulah sekarang...

adianiez AIDA berkata...

RM2 = sgt mahal.
lebih baik beli paddle pop.
less than RM2.
sini masih singgit aje...
sebab tak mungkin kon tu naik harga la.
bleh gi tgk kat supermarket, murah aje.

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

Mahal juga RM2. Barang sekarang ni kan.

Nur Inani berkata...

lama dah tak makan aiskrim kon gini :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink