Mana keperimanusiaan sekarang? | ! My Lovely Family Blog !



Khamis, 30 Oktober 2014

4
Komen

Mana keperimanusiaan sekarang?

By Nazayiena Ayiena | Khamis, 30 Oktober 2014@11:44 PTG | Filed under

~Assalammualaikum~

Kenapa ya sejak kebelakangan ini terlalu byk kes yg boleh  dikategori sbg mendera kanak2.Mcm seolah2 diaorang yg melakukan semua nie xde perasaan langsung.Bagi ibu bapa yg menghantar anak kecik mereka ke rumah pengasuh, di rumah atau di taska,tawakal ajelah agar anak xde apa2kan,tapi klu menggunakan khidmat pem.rumah pun sama jgk boleh membuat hati ibu bapa risau.Skrg niekan byk kes pem.rumah mendera anak majikan mereka. Mcm x selamatkan di mana2 nak menghantar anak sementara ibu bapa klr mencari rezeki.

Klu pengasuh tu kerja dgn ikhlas,ada rasa kasih sayang spt sayang terhadap ahli keluarga sendiri mesti ini semua x berlakukan!,-

Tergamakkan hati si pelaku tu membuat ini semua pd.anak2 kecik yg x berdaya.
Bukankah anak2 kecik nie patutnya kita belai.klu kak nurul baby akan kak nurul gomol2 aje,gerammnya...
hahaha...)jgn nie plk jadi kes dera...sbb dah terlebih kasih sayang][...

Apa2 pun fikirlah 2,3 kes yg berlaku sehari dua nie,wlpn ada kes yg dah lama mungkin tp jadi viral di fb, dll
Kes pengasuh mengikat kaki dan tgn alasan sbb nakal Sgt.kes amah yg menyuap baby mkn tanpa henti2 dan kes pengasuh di taska time kasi ubat.Fikir2lah.











4 ulasan:

Jazz Lover berkata...

Manusia jenis nie asyik fikir nak kerja senang jak. Kalaulah anak dye owg dibuat macam nie, macam manalah perasaan dye owg erk.

Jazz Lover berkata...

Manusia jenis nie asyik fikir nak kerja senang jak. Kalaulah anak dye owg dibuat macam nie, macam manalah perasaan dye owg erk.

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

Kasihan kat anak-anak jika jadi macam ni. Patut mereka kena jaga baik-baik.

Ibu Lala berkata...

Takut nak baca kes kes macam ni. Kesian kat anak anak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink