Dah nak darjah 1 | ! My Lovely Family Blog !



Jumaat, 31 Oktober 2014

7
Komen

Dah nak darjah 1

By Nazayiena Ayiena | Jumaat, 31 Oktober 2014@9:00 PG | Filed under


~ Assalammualaikum ~

Pejam celik,pejam celik dah nak msk tahun 1 anak kak nurul yg kecik
sekali tu,.... kejap rasanya masa berlalu,huhuhu......
nie je anak Putrajaya,dan yg lain tu semuanya IC tgh 13,...P
Tentu ramaikan  kwn blogger yg lain thn depan dah msk tahun 1.
Start thn depan dah mula blklah rutin harian kak nurul pegi jengguk
sklh time tghri,belikan makanan dan tunggu dia tukar baju,mcm sama
yg kak nurul buat abg dan kakaknya juga dulu.....tp abg izat je kak
nurul temankan dia tghri spi pthgn thn 1 je,dah sampai hujung thn dan hinggalah
skrg dia dah thn 2, dia uruskan sendiri,just kak nurul kasi duit poket je dgn dia.

Harap2lah Izzyan nie nanti cepat2 boleh berdikari sendiri yea.
Lagi pun start thn lepas kak nurul setiap isnin tghri ada kelas mengaji,jadi 
sayang nak tinggalkan kelas tu sbb skrg dah masuk Surah Al-Maidah,bila lg 
masa kita nak belajar klu x dr skrg. dan dahlah free.......Ustaz tu pun
mengajar semuanya termasuk tajwid.Dulu2 kat sklh belajar tajwid yg asas sahaja,
tp yg asas tu pun kak nurul dah lupa,huhuhu.........malu x,dah tua2 nie baru nak
belajar mengaji? huhuhu........x pyh malu,kak nurul sematkan dlm hati sendiri
nak belajar aje,sbb dulu xde peluang camni.........so ada peluang nie,belajarlah,
sbb itulah agar thn dpn kak nurul berharap sgt dpt lg mengikuti kelas nie,
wlpn tanggungjwb thdp Izzyan menanti. Kak nurul doakan semoga dia nanti
cepat berdikari sendiri,tapi itulah......tgk badan dia kecik je dah sklh thn 1,
mcm x confident je dia nie bolehkah x msk sklh formal nie.
Apa2 pun  sedia ajelah menanti.............






skrg nie sklh tadika lg,bolehlah pagi2 main,siap bergambar lagi,nanti dah thn satu semuanya nak kena cepat ya.....

lepak kejap kat kerusi nie sblm masuk tadika.

7 ulasan:

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

Sekejap aje masa berlalu. Dah masuk darjah satu anak Akak ni yea.

Nurzakiah Hanum berkata...

cepat masa berlalu ek

Yan Ty berkata...

Sat kan masa , be a good girl ye.. teringat kecik2 dulu gi school.

Ibu Lala berkata...

Anak sy yg last drjh 1 tahun 2016. Risau bila pk kan sbb kakak dgn abg sklh pagi. X de yg boleh temankan dia.

Zefa NorAsmara berkata...

Maksud tukar baju tu, utk ke sekolah agama pulak ya?

lovelywa berkata...

comell!!

Nazayiena Ayiena berkata...

@Zefa NorAsmara
ya,tukar baju utk sesi kafa plk ptg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink