Syukur alhamdulillah selesai masalah pagar rumah | ! My Lovely Family Blog !



Khamis, 9 Januari 2014

16
Komen

Syukur alhamdulillah selesai masalah pagar rumah

By Nazayiena Ayiena | Khamis, 9 Januari 2014@4:55 PTG | Filed under
 ~ Assalammualaikum ~

Rumahku syurgaku idaman setiap orangkan.Syukur alhamdulillah isu dan dugaan buat
pagar rumah dah selesai. Ingat tak entry yg suatu masa  kak Nurul post mengenai
tembok pagar rumah kak Nurul yg lama jugak terbengkalai disebabkan masalah kontraktor
yg diambik x amanah.Entrynya di sini.Walaupun budget dah banyak lari dalam membuat
pagar rumah nie,tapi akhirnya siap jugak.Syukur alhamdulillah......

Dari membuat aduan ke pejabat pengguna kes ini dipanjangkan ke perbicaraan mahkamah.
Bagaimanapun sekarang sikontraktor tu dah mengaku salah dan bersedia nak bayar balik
gantirugi yang dituntut oleh hubby serta 23 hb nanti bila kes ini disebut mereka hanya
bayar hukuman mahkamah sahaja.Inilah pengajaran buat si kontraktor nie,mungkin sebelum
nie ada juga pihak lain yg dia pernah tipu,sebab kak nurul tgk gayanya dulu waktu nak
hantar quotation bukan main lagi cakap besar sampai kak Nurul ngan hubby percaya sgt.

Kak Nurul memang bersyukur sangat sebab dapat hubby yg sanggup berkorban masa dan
wang sebab nak mendapatkan hak kami balik.Sayang hubby ketat2.........
Selepas nie sama2lah kita menjaga "Rumahku Syurgaku"





Ingat nak tar dari pagar tu ke porch keta,tapi mahal sgtlah.......jadinya autogate atas rumputlah jwbnya.

16 ulasan:

Ibu Lala berkata...

Alhamdulillah. Cantik pagarnya

ZalinZalina berkata...

Susah nak percayakan orang sekarang ni kan Nurul..kadang tu manis mulut..apapun cantik sangat pagar awak tu :)

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

Dah cantik. tak perlu risau dah.

nurbijen berkata...

Bagus tindakan hubby kak Nurul... kena beri pengajaran pada kontarktor yg tak bertangungjawab mcm tu... jangan orang lain pula jadi mangsa...
Btw, cantiknya auto gate kak nurul....

Ujie berkata...

Bagus suami akak rajin tuntut hak, ramai jugak yg tak sanggup urus hal gini sbb leceh. Tu yg kontraktor suka2 je. Kira ni pengajaran buat dia.

Cantik pagar akak!

are_lin@yu berkata...

wahh cntik nya pagar baru..

Rinna berkata...

Alhamdullillah dpt jugak tuntut balik kan.. Cantik pagar.. :)

LYAfrina berkata...

alhamdulillah..smuanya selesai dgn baik

Maria Firdz berkata...

alhamdulillah... mmg kewajipan seorg suami utk pastikan keluarganya selesa dan selamat... alhamdulillah... :)

eintan nurfuzie berkata...

bila di bagi kepercayaan macam ni pulak jadinya kan.. mmmmm

Fiza Rahman berkata...

Cantik pagar. Pengajaran buat si kontraktor.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

Tabikkkk..biar dpt pengajaran..

syiela berkata...

Alhamdulillah settle segalanya.. cantik la pagar tu kak nurul

Wafee berkata...

Waaahhh... canteknyee... rumah sy blm buat2 lagi... saya pn pnah terkena kak... rasa serik dh nk amek kontraktor melayu :(

Masya berkata...

cantik autogate sennag hujan x pyh turun.. dok dlaam kereta blh terus masuk parking

fazianbatrisyia berkata...

Apa kabar kak Nurul? alhamdulillah. Elok la tu tuntut hak yg sepatutnya. kalau tak lagi bermaharajalela dia nanti.

Menyibuk sikit, rumah kak nurul ni kat mana ye? & berapa kos buat autogate cam tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink