Sekali dalam seumur hidup | ! My Lovely Family Blog !



Rabu, 20 November 2013

13
Komen

Sekali dalam seumur hidup

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 20 November 2013@12:39 PTG | Filed under
~ Assalammualaikum ~


Sempena cuti sekolah nie pasti ramai ibu bapa yg ambik peluang utk
mengkhatankan anak.Rasanya bagi budak lelaki pasti takutkan nak khatan.
Seronok pun ada jugakkan jika berkhatan dibuat beramai2.
Bagi Najmi dan Izzat kak Nurul dan hubby bawa dia bersunat kat
klinik aje.Kat klinik hari tu adalah ambik dlm beberapa org berkhatan
dan tidak lebih dari berapa org(Kak Nurul x ingat berapa org satu hari
doktor tu mengkhatan budak di kliniknya),al-maklumlah sebenarnya 
Najmi dan Izzat nie berkhatan cuti sklh thn yg lalu,kak Nurul baru 
skrg nak terhegeh2 nak masuk blog buat kenangan,dan lepas nie
dah xde dah anak yg akan bersunat,bersunat pun hanya sekali je
dlm seumur hidup.

Izzat bersunat dlm umur lima thn dan Najmi plk umurnya 9 thn.
Balik lepas bersunat diorg x sakit lagi,dan petang sikit tu baru si 
Izzat merenggek dan menangis walaupun sampai kat rumah
terus kasi ubat tahan sakit,si abgnya plk belum lagi rasa sakit.
Malam tu bila tghmalam barulah si Najmi ada nangis sikit2 sebab
sakit tapi sekejap je.Bila si Izzat nangis rasa menyesal plk pun ada
sbb khatankan dia cepat sangat,tapi klu tak khatan dgn abgnya
sekali,bila lagikan,nak buat 2 kali kerja,fikir2 lebih baiklah buat sekali.
Bila dah baik tu lega plk rasanya sebab dah lepas anak berkhatan.
Syukur alhamdulillah.
Hubby plk senang nak bawa diorg solat jumaat xpyh duduk saf belakang
lagi.  Kak Nurul dan hubby pilih  berkhatan secara kaedah konvensional
iaitu potong dan jahit seperti biasa buat anak2.
Sekarang terdapat kaedah lain dan yg  cepat dlm mengkhatan anak2
seperti kaedah klamp dan kaedah konvensional menggunakan alat cautery.
Kawan2 googlelah sendiri jika nak tahu cara2 tersebut dan boleh 
refer di blog ini juga.



muka hepi je si Izzat sblm giliran dia.

Najmi sblm bersunat

bergambar dulu dua2 sblm masuk dlm bilik berkhatan

Dua2 dah nak mula,kak Nurul x berani nak masuk ikut dlm...

muka izzat selepas dah selamat......
bergambar depan klinik tempat berkhatan

Di rumah dua2 baring depan tv senang diorg nak main PS2



Kak nurul buat kek bluberry cheese utk dua org nie bagi semangat nak bersunat.

13 ulasan:

eB berkata...

mcm takut jer.. hu3...
ok ker? dia ckp apa?... brapa taun yg elok bersunat ye? :)

Mimi Azirah berkata...

bersunat pun siap de kek..special :) nak sket

Nazayiena Ayiena berkata...

@eB
Rasanya dah besar sikit sesuailah klu nak bersunatkan,mcm hari tu tgk budak yg kecik dari izzat pun ada,kak Nurul agak2lah dlm 4 thn camtu kot budak tu ikut bersunat sekali dgn abgnya.

Nurzakiah Hanum berkata...

musim cuti nie sunat la kan

cheqna berkata...

amboi..siap dapat kek tu =)

are_lin@yu berkata...

5 thn dah sunat..mda eh..mmg berani ni.hehe

Fiza Rahman berkata...

WAH...siap ada kek tu. GWS utk mereka.

mama aryan berkata...

siap buat kek lg,sedap nampak kek tu kak nurul, dah selamat berkhatan tu lega rasanya kan

Kesuma Angsana berkata...

hehehe yg penting dah selamat yer !

hainom OKje berkata...

Bersunat pun dapat kek Yeh NA...Untunglah bebudak hehe

nurbijen berkata...

sedapnya kek orang bersunat tu... nyum nyum...
Berapa hari kak nurul ambil masa utk baik tu?

adyna berkata...

Blom ada pengalaman adib baru 5 thn dh 8 thn baru sunat kan kot , pas tgk abg pupu dia sunat trus dia fobia hihi

fairus mohamad noor berkata...

m3h ade 3 hero..maybe buat sorang2 kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink