Sekolah ditutup sebab jerebu | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 24 Jun 2013

13
Komen

Sekolah ditutup sebab jerebu

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 24 Jun 2013@11:59 PG | Filed under

~ Assalamualaikum ~

Nampaknya jerebu skrg dah makin teruk,setakat nie Putrajaya dah
kategori tidak sihat. Pagi tadi kak Nurul x tahu pun sekolah di Putrajaya
ditutup.Jadi dgn gigihnyalah kak Nurul hantar anak2 pegi sklh.
Semalam tgk berita negeri Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
yg conform cuti hari nie. Sampai2 je kat pintu gate sekolah adalah
notis bertampal kat pagar menyatakan cuti sekolah hari nie.
Kalau tahu mlm tadi xpyhlah nak rushing blk dr kpg kul 12.30 tgh mllm.
Sms dr cikgu kelas Najmi kak Nurul baru dpt pg nie,wlpn tgk smlm dia
punya tarikh menghantar.

So kak Nurul pusinglah blk rumah hantar diorg ke rumah dan Izzyan
pun sekali xnak pegi sklh bila dah tgk kakak dan abg2nya x sekolah.
Skrg nie rasa pun bau mcm asap kebun terbakar je,rasa nak sesak nafas pun 
ada.Haraplah cepat2 jerebu nie pulih,x tahan bila tengok jarak penglihatan
yg berkabus x sihat nie.







13 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

bahaya utk anak2

eMMe berkata...

walaupun cuti sekolah, make sure anak2 dok umah je kan kak Nurul...
risau sebenarnya.. moga2 anak2 kite sehat sentiasa...

Ibu Lala berkata...

Smlm ptg sy dah dok berfb dgn kwn kwn psl cuti ni. Klw x bg cuti gak nak ambik cuti sendiri je. Sian kat anak anak. X cukup ni cuti sehari je kan.

Riedaffya ibrahim berkata...

tengok kat tv pon makin teruk..take care ye kak.

Fiza Rahman berkata...

Memang makin teruk lah kak.

PakcikLie PCL berkata...

dah sakit tekak rasa..memang bau asap kuatla..pcl baru balik.dari Putrajaya td.

fairus mohamad noor berkata...

melaka hari ni nmpak ok ckit..maybe besok da bleh skolah

Kesuma Angsana berkata...

mmg teruk betul haze kali ni !

Tihara berkata...

alhamdulillah hari ni tahan sikit kan, dh nampak cahaya matahari :)

ieda immi berkata...

sekolah disini pun tutup kak ..
anak2 saya x sekolah 2 hari ..
alhamdulillah dah ok dah hari nie ;)

Kathy Tuah berkata...

alhamdulillah..makin ari makin ok dah ari.. kmk org di ipoh tok dah selalu ujan..syukur gilak2 :)

Dina Ifhami berkata...

alhamdulillah , skrg nie kt kemaman terengganu dah tak ade jerebu :)


http://nurdinaifhamiishak.blogspot.com/

Puan Bui Junaidi berkata...

KAT KUCHING TOK BERJEREBU JUAK KAK P X TEROK..NEKTOK TIAP2 PTG UJAN..ALHAMDULILLAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink