Garamku lima tahun yg lalu | ! My Lovely Family Blog !



Selasa, 9 April 2013

13
Komen

Garamku lima tahun yg lalu

By Nazayiena Ayiena | Selasa, 9 April 2013@11:55 PG | Filed under

~ Assalamualaikum ~


Lamanya dah garam nie kak Nurul simpan,hampir lima thn.
Sebenarnya garam nie kak Nurul bawa gi opis utk cicah2 ngan
mempelam muda(tulis mempelam muda terus kecur air liur kak Nurul)
Waktu tu baru preggykan Izzyan dlm 2 bulan lebih camtu.
Masa tu baru pindah sini dan tgh morning sickness yg amat sgt.
Alahan mengandung tu memang ada, x suka bau nie,x suka mkn nie.
Cuma nak mkn yg masam2 je...,mcm jeruk2 plk  xleh masuk juga.

Berlalunya morning sickness terus lupa ngan garam nie,
berapa hari lps ada 5S lg,kemas2 jumpalah garam nie.
Rasanya dah x perlu kot nak simpan lg. Bawa blk rumahlah
boleh guna lg sbb garam niekan tahan lama.

Camne dgn kwn2 yg baru lg tu preggy,mungkin ada
sama ngan pengalaman  kak Nurul yg suka mkn mempelam
muda cicah ngan garam je.Klu skrg kasilah memang kak Nurul
x mkn kot mempelam muda,klu buat kerabu mungkinlah ya.



Garam halus,bawa x byk cukup2lah utk cicah  sendiri.

13 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

singgah ptg

Ema Blog berkata...

garam tak apakan..ia tahan lama..hehehe

Mooniqueen berkata...

alamak mana nak cari pelam muda ni???

Ujie berkata...

Wah..garam kenangan la ni ya..

Tihara berkata...

terus saya rasa cam kecur air liur... :)

fairus mohamad noor berkata...

amboii..lmenye simpan..hee

Myra Jay berkata...

Adehhh, sedapnya pelam cicah garam..
terliur plak ;D

Kakzakie berkata...

Izzyan pun teringin juga nak buat resepi macam mama kan hihi...

sal ya berkata...

saya suka cicah dgn kicap lada.

hainom OKje berkata...

tapi yg last tu Okje suka makan beras mentah tu...hish nikmat rasanya hehe tak pernah makan mangga muda ni

Kesuma Angsana berkata...

KA kurng bab garam2 ni !

Remy hazza berkata...

lama nyer garam tu........ nasib baik tak bertukar......

QA's ~ mamapapa berkata...

eheheh!!dh blh kira artifak dh tu garam tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink