Comform denggilah plk... | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 29 April 2013

11
Komen

Comform denggilah plk...

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 29 April 2013@4:59 PTG | Filed under

~ Assalamualaikum ~

Seminggu lebih kak Nurul x update blog,lama jugakkan.......
Minggu lps bz sikit ditambah lg xleh nak bukak blog.
Ramai juga yg pagi nie problem xleh bukak blogkan! Kak Nurul
plk dah dr minggu lps memang xleh nak bukak dan hari minggu
memang langsung x cuba  nak bukak  kat  rumah.

Minggu lps si kakak dan hubby demam on-off2.Hari nie si kakak dah
blh pegi sklh cuma hubby je masih sambung mc 2 hari.
Hari rabu nak ambik darah lg dan hari nie pg tadi pegi klinik conform
denggi.Memang byk betulkan kes denggi di sini.
Kasihan ngan hubby,smlm nak blk sini pun kak Nurul tgk dia
pucat je muka dia.Minggu lps MIL x sihat dan pitam pg jumaat tu.
Bila blk kpg minggu lps MIL rehat dan tido je,mungkin kesan
ubat yg doktor kasi tu.Menurut ckp SIL,MIL salah mkn,
mkn daun pucuk ubi yg daunnya halus2 tu,dpt daun tu BIL bawa
blk dr Batu Pahat,nasib baik xde apa2,dan nak blk sini smlm
tgk MIL dah boleh bangun,syukur alhamdullah.

Berbalik pd kes hubby tadi, x tahulah nak ckp,blkg rumah skrg tgh 
naik projek rumah,memang berapa meter je dr rumah kitaorg.
Hubby kak Nurul plk xnak mkn ketam,ingatkan nak masak sup ketam.
Skrg nie dia byk minum 100 plus je(doktor syorkan) dan balik
kerja nanti nak masak air barlilah utk dia.
Semoga hubby kak Nurul cepat sembuh dan kwn2 sudi doakan juga ya. 

11 ulasan:

Ujie berkata...

Ketam? Petua atasi demam denggi ke kak?

Semoga suami akak cpt pulih ya..insya allah.

Tihara berkata...

cubalah pujuk makan sup ketam..moga cepat sembuh insha Allah

Daddy Ziyyad berkata...

Salam Kak Nurul...
Semoga suami kak Nurul cepat sembuh...kena pastikan bacaan sel darah kuning(platelet) nya makin menaik(minimum 150)...

Tentang air 100 Plus tu, suka saya nak beritahu Kak Nurul bahawa air 100Plus bukan lah lagi air isotonik...Kalau nak betul2 effect air isotonik, minum air REVIVE.

Byk kan minum air kosong, air revive...kalau tak makan sup ketam tu pun takpe....Yg penting, air kena byk minum...Dan pastikan JANGAN makan apa apa ubat tahan sakit ( eg Ponstan/Voltaren), sebab boleh tinggikan risiko perdarahan bagi patient yg ada dengue. Saya beritahu ni sebab ada ramai doktor terlepas pandang benda ni.

nurbijen berkata...

semoga hubby kak nurul cepat2 sembuh... kak nurul pun kena jaga diri juga :)

Masya berkata...

cubalah yer.. mana tahukan.. insyaallah sembuh..

BUI JUNAIDI berkata...

SEMOGA ASBEN KTK KEMBALI SIHAT HENDAKNYA..BYK2 REST PADAH NGAN NYA K

Mrs Velentine berkata...

ala...kalau tak boleh buat sup ketam kan...apapun MV doakan suami akak cepat sembuh

hainom OKje berkata...

Moga cepat sembuh yeh NA....betul tu org kata makan sup ketam..

Kesuma Angsana berkata...

moga cepat sembuhnye yer !

Riedaffya ibrahim berkata...

semoga cepat sembuh hubby kak nurul ye

fazianbatrisyia berkata...

mcm mana keadaan hari ni...dah sembuh ke hb kak nurul?

Semoga cpt sembuh....in sha Allah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink