NUFFNANG

Khamis, 18 April 2013

Boleh Gemuk Layan Laman Sosial



~ Assalamualikum ~

Tak takut ke dgr tajuk tu bagi sesiapa yg sgt aktif melayari laman sosial? Sebenarnya di kajian yg terdpt di negara omputih.Klu ikutkan logik betul jugakan fakta tu.

Di Los Angeles, kajian mendapati hampir empat daripada 10 orang wanita berisiko menjadi gemuk kerana tidak mengambil sarapan pagi semata-mata mahu menghabiskan masa melayari internet terutamanya laman sosial seperti Facebook dan Twitter atau memeriksa e-mel.

Tekanan hidup dalam dunia moden ini menyebabkan hanya 63 peratus golongan wanita mengambil sarapan di rumah dengan selebihnya memilih untuk melayari internet.

Sekurang-kurangnya seorang daripada tiga orang dewasa akan memeriksa e-mel pada sebelah pagi, manakala satu perempat pula lebih gemar melayari Facebook dan Twitter.

Golongan itu tidak menyedari bahawa kajian itu juga mendapati mereka yang tidak mengambil sarapan akan terdedah untuk mengambil makanan yang banyak semasa makan tengah hari.
Keadaan itu menyebabkan mereka mudah menjadi gemuk kerana makanan yang diambil pada tengah hari mengandungi lebih banyak lemak dan manis. – Agensi



Social-Media-Addiction-Alec-Couros


kredit utk sumber nie.

P/s: Maaflah kwn2 hari nie x sempat BW lg........Insya Allah hutang dibayar.

4 ulasan:

MulutPayau berkata...

Kalau ikutkan logik mmng betul jugak tu ya....tapi semuanya bergantung pada keadaan....

kathy berkata...

mena bah.. sbb kdg2 ada org nang keja ngadap laptop jak..kurang dah nak bergerak..

Mun berkata...

hmmm saya plak.. sarapan dulu.. pastu baru baca email..tgk fb..blog.. hehehehe

Fiza Rahman berkata...

Elok lah tu. Saya memang nak gemuk...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...