Pure Marine Collagen | ! My Lovely Family Blog !



Khamis, 21 Februari 2013

12
Komen

Pure Marine Collagen

By Nazayiena Ayiena | Khamis, 21 Februari 2013@12:28 PTG | Filed under

~ Assalamualaikum ~



Semalam dalam WW kak Nurul ada tempek PMC.
Jadi hari nie kak Nurul nak sharelah ngan kwn2 camni nak masak benda nie.
Wlpn byk blog2 yg dah review PMC tp kak Nurul nak buat entry juga
utk rujukan diri sendiri di kemudian hari.


Pertama sekali sblm nak masak cucilah rumpai laut tu bersih2 dan 5-6 kali pun xpe.
Ada stghnya cuci menggunakan asam jawa pun boleh.
Dah rasa yakin dah cuci bersih2 hendaklah direndam semalaman dgn air byk  klu boleh 
lebih sikit dgn  paras rumpai laut tu. Dah semalaman direndam kak Nurul cuci
lagi 2-3 kali sebelum direbus.

PMC yg dah direndam dan dicuci,siap nak masaknya lagi.

Rebus nak letak daun pandan bagi wangi sikit.Tgk  daun pandan nie pun 0.60 beli kat kedai,
klu kat kpg memang x laku nie sbb boleh dpt free.

Masaklah dgn air lebih kurang  2.5 litter air bagi 100 gram PMC
Masak dlm 30-45 minit

Dah masak tu kak Nurul sejukkan masuk dlm bekas, satu bekas yg besar tu buat mkn
dan satu bekas yg kecik tu nak dibuat masker. Dah masuk peti sejuk dah jadi macam jelly.
Satu bekas nie boleh tahan 3-4 minggu.
Tapi hubby pun mkn juga maka cepatlah habisnya.


Baru 2 hari nie kak Nurul mkn PMC nie.Kak Nurul mkn tiga sudu sekali sblm sarapan.
Org mkn satu sudu sekali,tp kak Nurul lebih plk,xpe kot mkn lebih.......


Info PMC dr internet kak Nurul tempek kat sini juga.


PURE MARINE COLLAGEN

-Nilai2 nutrisi kolagen ni 10x ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (satu mangkuk kecil RM 300)

-Khasiatnya sama dengan sarang burung layang2 (RM 400 hingga ribuan ringgit)
-24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang2-Kalsium 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan PH bernilai 7.6



KHASIAT PURE MARINE COLLAGEN
- Melaraskan berat badan & menstabilkan hormon
- Memulihara sel-sel kulit mati(kesan jerawat/kemalangan)
- Mencantikkan kulit(lebih cerah,gebu & anjal)
- Melicin dan menegangkan kulit serta payudara (anti-penuaan)
- Kulit wajah lebih berseri-seri,anjal dan lembap
- Mengecilkan pori-pori pada wajah
- Mencerahkan kulit wajah & badan termasuk bawah lengan & ketiak.
- Menghilangkan kedut pd wajah terutama garis halus di kwsn mata.
- Anti bakteria
- Membuang toksin dalam badan
- Membantu meningkatkan metabolisme & melancarkan peredaran darah
- Memperbaiki masalah kulit, kuku dan rambut
- Mengurangkan sakit pinggang dan sendi terutamanya lutut dan siku
- Push up payudara & punggung bagi wanita
- Merawat tumit merekah
- Menambahkan tenaga


- Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
- Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, dan merawat gastrik
- Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
- Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka
- Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
- Merawat penyakit gout
- Mencegah kanser/tumor
- Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)
- Menurunkan tekanan darah tinggi
- Menurunkan tahap kolesterol dalam badan
- Menstabilkan kandungan gula dalam darah(kencing manis)
- Memberikan rasa kekenyangan (diet)




12 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

bagus2

Ujie berkata...

Lps dimasak ia masih dlm rupa asal ke kak? Cuma lembut utk dimakan ke..dan apa rasanya?

Hehe..byk tanya lak saya.

eB berkata...

effect dier best x? share yer :)

Kesuma Angsana berkata...

bagusnyer moga maintain sihat & awet muda ye

Kakcik Nur berkata...

Nanti kakcik nak cuba makan juga la... :)

hainom OKje berkata...

Memang femeskan bends ni sekarang!

CeqGu berkata...

apa rasanya?sedap tak?

Bitt (double IS) berkata...

baguus boleh buang toksid jugak :)

MulutPayau berkata...

Akak beli yg dah siap direbus...tapi agak mahal sikit....

Mimi Azirah berkata...

ramai yg try PMC nih kan

Rina AVAIL berkata...

tgh hot kan pmc..seme org pon makan

Nora Karim berkata...

tertanya2 apa rasanya... hm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink