Bila nak baiki paip bocor nie? | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 18 Februari 2013

11
Komen

Bila nak baiki paip bocor nie?

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 18 Februari 2013@4:59 PTG | Filed under
~ Assalamualaikum ~


Dah dekat 2 minggu nie paip kat rumah bocor.

Dah buat aduan kat PJH dan diorg pun dah maklumkan 
pada kontraktor yg dilantik.

Tapi belum lg ada action apa2.

Kak Nurul kat rumah nie rasa macam tinggal kat kpg
kak Nurul di S'wak nun yg masih belum ada bekalan air bersih lagi.

Setiap kali air yg dlm tangki kat atas tu kosong kak Nurul bukak
paip nie dan membuak2 air tu klr dr batang paip yg bocor tu
dan habis lecaklah kwsn kat situ.

Klu nak membasuh dan memasak plk terpaksa kak Nurul
tadah air dlm bilik  mandi bawa ke dapur sbb paip kat
sinki tu direct terus dr luar.

Begitu juga tiap kali habis membasuh sekali baju dlm mesin 
mesti cepat air dlm tangki tu habis,kadang2 mesin x habis cuci
lagi air dah habis,lari lg pergi luar rumah bukak paip.

Lambat betul diorg nie nak ambik actionkan,macam yg awal2
kak Nurul pindah sini pam air rosak kat tangki atas disbbkan
diorg x ambik tindakan susulan jadi beratus2 jgk bil air masa tu.
Ada di entry ini. Tapi tu semua PJH yg bayarkan itu pun slps hubby 
ambik tindakan yg sepatutnya,cal2 diorg.

Kes kali nie bukannya hubby x boleh ikat dulu ke paip yg bocor
tu tapi dia memang xde masa.Hari jumaat hingga smlm os ke T'ganu
manalah dia ada masa. Mangsanya kak Nurul yg duduk rumah
nie mcm org Medang(Kpgku) yg terpaksa tadah,angkat,bukak dan tutup
paip segala.


11 ulasan:

aQu Mad berkata...

kali cdak tukang ato paip ya gik bizi kali, hehe..

Nazayiena Ayiena berkata...

@aQu Mad
bizi apa mat dah dekat 2 minggu tuk,naitlah bil air akak bulan tuk.

Mohd Ghazali Abdullah berkata...

semua bz...tukang paip pun bz jugak.hehe...biasalah bab2 repair ni semua tak berapa nak cepat...

Kesuma Angsana berkata...

he he .. payah lah mcm ni

Aju Mohit berkata...

mmg geram je tgk kak, klu kita boleh baiki dah lama terjun kt dalam tu, moga cepatlah tindakan diambil

Melor berkata...

siannyer. sabar byk2 meang tak selesa kalau air buat ragam

CeqGu berkata...

alahai kesiannya....kalau air buat hal memang payah betul

Munnafendy berkata...

ruginya tiap air yg mengalir tu..

cci berkata...

comeynya blog ni.. ^_^

tu la.. membazir je air camtu.. huhhu

Bui Junaidi berkata...

TEDAH KTK..CONFEM LETIH SEMUA BADAN NGANGKUT AIK YA NAK OWW..HUHU

BESAR LA BIL AIK KTK KELAK KAK

mama aryan berkata...

susah jg mcm tu kan kak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink