Pergi kerja tanpa handbag..... | ! My Lovely Family Blog !



Jumaat, 11 Januari 2013

15
Komen

Pergi kerja tanpa handbag.....

By Nazayiena Ayiena | Jumaat, 11 Januari 2013@12:13 PTG | Filed under
~ Assalamualaikum ~


Salam hari jumaat semua buat kawan2.

Hari nie pegi kerja dengan sehelai sepinggang je.

Setiap pagi kelam kabut sampainya tertinggal plk handbag Kak Nurul.

Pagi nie bawa keta dgn xde lesen,IC dan sbginya.

Cermin mata pun dlm tu beg tu,nasib baik x rabun kuat sgt,masih
boleh menengok tp blurr le....

Hubby dah klr awal sikit sbb nak htr si kakak dulu,nak tunggu adik2nya
siap takut lambat plk dia ke sklh. sbb hari nie ada bacaan Yassin kat sekolahnya
untuk murid2 thn 6.

Biasanya kak Nurul panaskan keta dulu dan hantar beg sklh dan baju anak2  dulu.

Maklumlah keta park tepi jln,xnaklah nak tinggalkan handbag sekali dlm keta tu
Bila betul dah nak jln baru kak Nurul ambik handbag,disebabkan hari nie hubby dah
tinggalkan kuncinya di tombol pintu jadi kak Nurul menonong je klr kunci pintu pki kunci hubby
dan x teringat langsung kunci kak Nurul punya dlm handbag tu,jadi dah stgh perjlnn
baru terasa ada barang tertinggal,nak patah balik anak2 dah lewat nak gi sklh......
Jadilah PATI hari nie,hehehe......

Satu lg awal2 pagi si Izzyan x nak gi sklh,baju uniform memang dah awal2 x nak pakai
siap ckp dgn mamanya jgn simpan dlm begnya baju tu.
Kak Nurul sorok2 masukkan dlm kocek begnya dan terus ltk beg tu dlm bonet,
tp macam tahu je dia,nak juga beg tu dia pegang dlm keta,nak xnak kak Nurul kasi
dia beg tu apa lg dlm tgh perjlnn tu mengamuklah dia kenapa bawa baju uniform tu.
Ok2 mamanya mengalah tinggalkan baju tu dlm keta,ingatkan nak sorok2 bagi pengasuh
kat nursery nanti boleh diorg tukarkan tp nampaknya x berjaya sbb dia melalak lg kuat.
Dah x boleh nak pujuk mcm semalam dah.......

Takpelah Izzyan hari nie xyah gi sklh,sesuaikanlah diri Iyan tu sikit demi sikit dgn alam
persekolahan nie.X boleh nak paksa2 sangat,takut nanti dia xnak langsung ke sklh.




15 ulasan:

Mimie Najib berkata...

kalutnya kak..hehehe..biasa la, kalau urus anak2, mesti ada yang tercicir kan.. ;)

Tihara berkata...

ehehe..dah akak jadi PATI pulak :)

aQu Mad berkata...

bawa kereta tu elok elok k, he

ieedaz @ mama_isha berkata...

mmg kalu dah kelamkabut..mcm2 bole lupa kan...hehe.. sehari jadi PATI yer..hehe kelakar plak..

Ujie berkata...

kalau ada polis tahan tanya..abis la kak..hehe

Daddy Ziyyad berkata...

Jangan ada roadblock dah la yer..hihihih

Nens Collection berkata...

bz bonar ni..hehe
semoga sume dipermudahkan ilahi..;)

ibuayu berkata...

nasib baik tak kena tahan pak polisi ya..hehe salam kenal

Rai Ourkizuna berkata...

hehe..kak..saya biasa da tak bawak ic ke mana mana..asyik kena marah ngan suami je..tapi selalu lupa.. dari hilang kan..

Dayana Bahar berkata...

jadi pendatang sekejap ye,, hehe

MulutPayau berkata...

Kalau tak de hndbag mcm hilang nyawa..mcm2 ada kat dalam hndbag kan....

Cho Zila berkata...

harini tak PATI lagi yerk... akakni selalu buat perangai tak bawak hand bagni.. ha.. ha... suami dah tau sesangatler...

Kesuma Angsana berkata...

he he he... biasalah tu kdg2!

ros_reeza berkata...

Tu la, macam terkejar kejar sampai terlupa ye.

ros_reeza berkata...

Tu la, macam terkejar kejar sampai terlupa ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink