Cincin Tunang | ! My Lovely Family Blog !



Jumaat, 5 Oktober 2012

30
Komen

Cincin Tunang

By Nazayiena Ayiena | Jumaat, 5 Oktober 2012@4:06 PTG | Filed under

~ Assalamualaikum ~

Salam jumaat buat kwn2 semua.Terima kasih kak Nurul ucapkan pd
semua kwn2 yg mendoakan yg terbaik buat anak kak Nurul Najmi
sempena birthday dia yg ke 9 thn.Semoga dgn berkat doa kwn2
semua itu dia akan menjadi seorang anak yg boleh diharap  spt harapan
  semua ibu bapa di dunia ini terhadap anak masing2.

Apa plk cincin tunang nie? Tentu ramai kwn2 yg bertunang sblm
nikahkan.Ada yg tunang pagi mlmnya dah  akad nikah.Ada juga yg
bertunang lama hingga bertahun2.Ada juga yg bertunang dulu sebagai 
tanda ikatan sbb berjauhan pun ada,tp nikahnya blum ditentukan lg.
Ada juga yg terus nikah x payah nak tunang2 pun ada.

Kwn2 tentu ingatkan tarikh bersejarah itu dlm hidup ini.Tapi
ada juga yg x ingat esp.org lelakikan.sapa lelaki jgn marah ya
sbb bukan semua lelaki camtu.  Barang sebagai tanda pertunangan
tu pun mesti kita ingat dan jaga selama-lamanyakan sbb 
ada sentimental value di situ. Biasanya klu bertunang nie org akan htr
 cincinkan, cincin belah rotan. Nielah cincin tunang kak Nurul  sbgi 
tanda ikatan  13 thn yg lalu. Tapi nampaknya skrg dah ada 2
 lompong yg dah lama terbiar tp hari2 kak Nurul pakai juga. 
Blum kesampaian lagi nak refil blk lubang2  tu.Walaupun wujud 
lubang2 trsbt tapi xkan mengoyah cinta kami dua suami isteri.ceeewaah.......

Oklah entry merapu kak Nurul kali nie.Kpd kwn2,adik2
yg masih bertunang itu jagalah tatasusila sbb fasa bertunang
nie byk dugaannya dan ingatlah dah bertunang tu bukan
tiket nak lebih2.




Biskut raya yg kat rumah ada lg jadi tapau bawa opis.

30 ulasan:

Anum berkata...

betul2 kena jaga tue

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

btol tu kak..

jgn atas nama dah bertunang.. bleh buat sesuka hati plak kan.. dgn alasan.. dah nak nikah pon.. huhuhu

hainom OKje berkata...

He...he... cincin tunang Okje dah lama hilang....tapi cinta kami tetap utuh sampai syurga Insyaallah....

OKje pun sama masih ada Biskut raya yg berlebih.... semalam try masuk microwave panaskan... sedap tau... cubalah makan panas2

Cho Zila berkata...

alamak cincin tunang akakpun dah hilang.. tak bertunangpun just merisikjer bertunang sekali ngan kawen jer....
dah habis biskut raya...

Acik Erna berkata...

assalam nurul..cincin tunang acik..jari kelingking pun dah tak boleh masuk he he

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Nurul...mmg cincin tunang/nikah kita syg sgtkn?
K.atie pon masih simpan lg..cincin masa k.atie & HB couple2 dulu,hadiah besday lbh kurang camtu la(psst** malu la pulak)

Ujie berkata...

Cincin tunang saya..hehe dah ketat nk pakai. Simpan je la buat tengok2.

Ros berkata...

Assalamualaikum Nazayiena,

Selamat hari lahir ya buat Najmi,semoga dikurniakan yang baik2 saja dari Allah..

Cantik cincin tunang Nazayiena ni..benda2 macam ni semua memang banyak kenangannya kan..
kak Ros dulu ni.. cincin belah rotan ja,masih ada ,tetap simpan walaupun dah tak boleh pakai dah he.he...

ainnoraini berkata...

cincin tunang masih ada lagi..sib baik masih muat lagi..

Tihara berkata...

cantik cincin tu kak..moga bahagia :)

Aju Mohit berkata...

As salam, lama betul Aju tak singgah sini, Cincin tunang dan merisik masih lagi di jari manis Aju hihi, kenangan sepanjang hayat ;)

ieda berkata...

cicin tunang akk dah akak lekatkan jadi cincin kawin .. cincin kawin dah akak lebur dan lekatkan menjadi gelang eklkekeke ;))

rieda_ffya berkata...

wah..msih kemas tersimpan cincin tunang kak nurul..cayalah...sy pon masih pakai jugak lagi...wat kenangan terindah kan..

IntaNBerliaN berkata...

a'aa betoi tu... kene jg adab selagi tidak ada ikatan yg sah..

Papa Mifz berkata...

ado sorang staff PM nih bulan dopan nak bertunang dah...

Bui Junaidi berkata...

SORI KAK,DH LAMAK KMK X SINGGAH..

CINCIN TUNANG KMK X JAUH BEZA DGN CINCIN TUNANG KTK..MASIH KMK SIMPAN WPUN DH 13 TAHUN BERLALU..MASIH MUAT GIK YA..HEHEHE

sal ya berkata...

cincin tunang saya emas putih. saya pilih sendiri. hehehe...

ros_reeza berkata...

Wah..cincin tunang :)

eh, ada lagi kuih rayanya?.. dah habis raya ni.. hihihi

izan mama mia berkata...

cincin saya pun langsung dok senyap dlm laci..hihih tak minat nk pakai

syiela berkata...

saya tersimpan elok je dalam laci hehehhe...

ada lagi kak kuih raya :)

Kesuma Angsana berkata...

byk lagi kuih raya tu yek

lelamaisara berkata...

kueh raya kalu bawak g opz mesti laku kan..hehehhe

eita berkata...

betol2...
bertunang bukan tiket untuk dia menjadi hak kita...

comel cincin..tapi sedap lagi biskut raya tu...
hehehe

wahida berkata...

cincin tunang saya dah tak muat dah kak..huhu...

Kasih Salina berkata...

salam kak nurul..masih ada kuih raya dia..hihi..cinta tunang & cincin kawin saya semua tak muat nak pakai dah..beza benor saiz dulu & sekarang..

Che Rosliza Che mat berkata...

walaupun dah tunang tak boleh lebih2...ada lagi biskut raya...

Ema Blog berkata...

saya punya dah hilang kak...huhuhuhu

wan nurul hezrina berkata...

betul..kalau blh tunang jgn lama2 harus disegerakan..hehe kalau terus nikahpun lagi ok..hehe

nurul cincin tunang dah tak muat..haha jari dah gemok..

tang biskut raya tuh yes..sama cam akak..nurulpun bawak biskut raya kat opis.kalau tak takder yang makan de.kat opisnie laku.hehe

zila norazila berkata...

jgn tunggu lama2 ..nnti diambil org..he hhee cincin tunang akk pun dh sempit dik..muk2 dh nie:))

Masya berkata...

wahh nak raya haji biskut ade lg, sy dah buang sebab ade yg x boleh makan dah berkulat huhuhuhuhu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink