NUFFNANG

Jumaat, 20 Julai 2012

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak.

Assalamualaikum. . . .
Sempena esok kita umat Islam di M'sia nie start  puasa
jadi kak Nurul ambik kesempatan nak ucapkan selamat
menjalani ibadah puasa ya kwn2.


Doa niat puasa Ramadhan(harian)
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan 
tahun ini kerana Allah Ta'ala.



Niat puasa sebulan Ramadhan
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan ramadhan kerana 
Allah Ta'ala.



Doa berbuka Puasa
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman
aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat
Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.



Doa selepas berbuka puasa

Ya Allah! kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku
beriman dan  atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah 
hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat.
Ya Allah! aku minta ampuni dosaku dengan Rahmat Engkau
yang meliputi segala sesuatu.



28 ulasan:

Anum berkata...

selamat berpuasa

Kakcik Seroja berkata...

Selamat menjalani ibadah puasa buat Nurul sekeluarga juga. :)

UmmiSyarni berkata...

selamat berpuasa utk kak nurul jugak :)

Unknown berkata...

selamat berpuasa Nurul

Kazman / Sue berkata...

Selamat menjalani ibdah puasa dari kami sekeluarga....
Maafkan salah silap kami.....

dZana berkata...

salam kenal2 nurul.. selamat myambut ramadhan buat nurul skrga..

are_lin@yu berkata...

lengkap dear ;-)..salam ramadhan ;-)

Tie HT berkata...

selamat berpuasa ek kak..moga kita beroleh penuh keberkatan di bulan mulia ini..insya Allah :)

Ena's Stories berkata...

Amboi disertakan dengan doa sekali ye kak...hehehe
Selamat berpuasa jugak tuk kak nurul sekeluarga....

eMMe berkata...

Salam Kak Nurul, Selamat berpuasa!

Norzie hany berkata...

Selamat berpuasa Nurul.

kurus berkata...

selamat berpuasa juga dik ! .. ;))

Unknown berkata...

As salam kak Nurul,

Selamat menunaikan ibadah puasa! Jom rebut pahala byk2...insya'ALLAH ;))

kathy berkata...

selamat berpuasa kak ^^

MulutPayau berkata...

selamat berpuasa utk Nurul sekeluarga...

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

Selamat berpuasa :-)

LYAfrina berkata...

salam ramadhan buat akak n family

Mulan berkata...

ramadhan kareem..!!

rieda_ffya berkata...

camat berpose kak nurul n family..

syiela berkata...

selamat berpuasa untuk kak nurul sekeluarga juga

emarieys berkata...

Selamat berpuasa kak..

Nieyla Nadia berkata...

selamat berpuasa kak nurul..=)

izz iizza berkata...

salam ramadhan..selamat berpuasa ya..:)

Dr K berkata...

Selamat Berpuasa ;)

Moga ibadah kita dpt dipertingkatkan di bulan yg mulia ini..Insya Allah

Reena Sidek berkata...

Salam Ramadhan kak... :D

IntaNBerliaN berkata...

selamat berpuasa...

QA's ~ mamapapa berkata...

selamat berpuasa and salam perkenalan..jmput follow kmbali :)

Ibuhani berkata...

Salam Ramadhan......smoga puasa kita lbh baik dr yg lepas2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...