Nasi ambang | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 2 Julai 2012

21
Komen

Nasi ambang

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 2 Julai 2012@4:21 PTG | Filed under
Assalamualaikum . . . . .

Selamat bersua kembali di hari isnin ya kwn2.
Dah msk bulan Julai bg thn 2012 nie.
Sekejap je masa berlalu yea.
Cuba tgk bawah,apa benda tu?
sapa boleh teka

v

v

v

v

v


nielah rupanya apa yg ada di dlm bertutup dgn daun pisang nie.

v

v

v



Nasi ambang masakan org jawa klu x silap.
Aku baru tahu nasi ambang bila dah pindah di semenanjung nie.
Di sebalik mee goreng tu ada lg lauk dlm tu tau,
biasanya tempe masak lodeh klu x silapku
dan sayur kacang pjg.
Nasi ambang nie adik family sebelah suami adik iparku
kasi diorg mlm minggu tu ada majlis bertunang kat rumahnya.
Wlpn pun mlm tu aku dah kenyang mkn Mcd sempena
birthday Izzat tp aku layan lg mkn nasi ambang tu.
Dah kenyang tu segar plk mata layan movie spi kul 5 pg baru
nak tido,huhuhu. . . . . Rezeki jgn ditolak ye tak. . . .

21 ulasan:

:: Mrs.Eady :: berkata...

vahvahvahvahhh....

~ yus ~ berkata...

ha, nasi ambeng ni mmg makanan orang jawa time kenduri. Kalau kat kampung yus mmg inilah yang selalu di hidang.

Sedap!

Wanieys berkata...

wani xpenah mkn lagi nasi ambang hihihi

fieda berkata...

mcm best jer...tak pernah pun mkn lagi..

syiela berkata...

tak pernah try.. mcm sedap je kak

Nora Karim berkata...

sedapnya nampak... tak pernah juga makan nasi ambang ni... ish lapar pulak tgk...

Norzie berkata...

Sis pun tak pernah mkn nasi ambang ni,mcm sedap aje.

Kathy Tuah berkata...

mun diam di semenanjung nang mcm2 makanan baru dikenal kita owh..hihi..

Yumida berkata...

nyaman na upa nasi ambang ya kak..mun pengilan bok dpt cerik nasik tok..ya pun umah org jawa jak..tp nang bez..telan aek lio mek nangga


blog ktk di review sitok:

http://umikasum.blogspot.com/2012/07/jawatan-teka-harga-senduk-ajaib-rm399.html

Nuwairani Ismail berkata...

kalau masakan jawa yang paling nani suka adalah sambal tahun. memang sedappppp sangat! nasi ambeng ni pernah jugak makan. ada kawan yang asal dari johor buatkan. merasa la jugak walaupun duk sabah.

izan mama mia berkata...

dok klang..selalu bulan puasa sll gak makan nasi ambang..banyak mmg tak habis makan sorang

Salmi Khairil berkata...

sedapnya dapata makan nasi ambang, tiap kali bulan puasa SKA akan pergi ke Meru, Klang cari nasi ambang nie..sedappp

Rai berkata...

sedapnyaaaa...leceh nak buat sendiri..so saya tunggu time kenduri baru makan..hahaha..

ahsfantasy24 berkata...

selalu dengar tentang nasi ni,
tapi tak pernah berpeluang nak mkan, huu~

MamaEma berkata...

pernah makan sekali masa kerja di HSA..tempe di tolak ke tepi sebab tak makan tempe..huhuhuhu

ct rahani berkata...

nasi ambeng nih makan dlm dulang ramai2 lg sedap.. :)

Asmara berkata...

suka nasi ambang! :D

IntaNBerliaN berkata...

xpnh mkn lg selalu dgr org je cite...

Ujie berkata...

A'ah..ni tradisi jawa masa knduri. Sebutan yg sbnr..nasi ambeng.
Yg tempe & kcg pnjng tu biasanya kami msk sambal goreng. Walaupun tak mcm sambal..sayur2 sbnrnya.

Saya Disini berkata...

sy xpernah mkn

9n0L4 berkata...

tak pernah pun mkn ns ni. tapi fevret si dia ni. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink