Izzat dah tumbuh gigi kekal. | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 23 Julai 2012

26
Komen

Izzat dah tumbuh gigi kekal.

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 23 Julai 2012@5:19 PTG | Filed under
Assalamualaikum. . . . .

Hari nie dah masuk hari ketiga kita umat Islam di
M'sia berpuasa.Syukur alhamdulillah thn nie Izzat
pun mula berpuasa juga. Tadi htr mesej ngan BIL
di  kpg tanya puasa x lg hari nie,alhamdulillah still puasa lg. 
Blk weekend tadi pelik tgk gigi dia dah 
tumbuh bawah dua btg.
Gigi susu dia yg bwh tu elok lg,jadi
berlapislah gigi dia tu.Blm bawa jumpa dentist 
lg.Agak2 kena cabut x gigi susu yg bawah
dia tu?atau klu x cabut giginya yg kekal tu
cantik x tumbuh? ada x anak kwn2 yg giginya
tumbuh camtu?








26 ulasan:

Dieyna berkata...

tulh mslhnya bila gigi susu msh ada tp gigi kkl pulak tumbuh huhu takut tak cntik dah gigi kklnyerrr huhu

~Sweet Honesty~ berkata...

knk gg ya tumbuh dlm??dabel pla

Asmara berkata...

Selamat berpuasa kak!
Umur berapa dah Izzat? kene jaga betul2 la lepas ni kan. ;)

Ena's Palace berkata...

kalu nak gigi tu tumbuh dengan cantik...baik cabut...kalu tidak akan jadi berlapis...

Nazayiena berkata...

@Asmara
Selamat berpuasa buat As dan family juga.
Izzat umur dia dah 6 thn.

syiela berkata...

rasanya elok kena cabut kot takut nanti tak cantik apapun better kak nurul refer dentist dulu

sama umo dengan aiman la.. Aiman bulan 9 ni cukup 6 tahun :)

Masya berkata...

tak sabar²lah pulak gigi kekal ni nak tumbuh yer hihihihi.... kalau gigi susu tu dah goyang xpelah bh cabut .. ni kalau elok lagi xkan nak cabut huhuhuhuhu

Masz Sidek berkata...

sik tauk mek kak... mintak rujukkan dr doktor jak kak... kita pun sik tauk gigi susu nya kekal berapa lamak...

fifi berkata...

izzat brape tahun kak? aik.. terdabel gigi die.. mase saye dulu gigi susu tanggal dulu baru tumbuh gigi kekal.. ufairah tak tumbuh gigi lagi.. hehe..

maszull berkata...

assalamualaikum nazayiena...mesti comel jer bila dah ada gigi nanti...:)

rieda_ffya berkata...

kak nurul..baik g cepat ke dentist..tanye ape kate doc dlu.nak kene cabut x yg gigi susu tu..kan berlapis lak..

IntaNBerliaN berkata...

kalu camni kene cabut la kan gigi susu tu..

are_lin@yu berkata...

wahh dah tumbuh gigi..nak besar tu..hehe..ayu tak tau la sis,tak da pengalaman lg..hehe..salam 4 ramadhan ;-)

ct rahani berkata...

rasanya kena cabut kot kak.. nti gigi kekal tumbuh x cantik pulak..

izan mama mia berkata...

aada..kawan saya..kekal gg dia camtu..

eB berkata...

eh camner leh tmbh g2 yer?
kira gigi berlapis la kot eh? (ayat org x reti... hik3)

LYAfrina berkata...

owhh..tumbuh berlapis yer.... nnti kna cbut la gg susu tu kan

Yumida berkata...

gigi camtok beri effect kat suara org kak hoo..mcm membe2 kmk..gigi sidak bertimpak camtok nang lain suara sidak

diana berkata...

biasanya kalau gini kena cabut...sebab dia akan tumbuh berlapis..

Kakzakie berkata...

Ketiga-tiga anak kakak ada masalah macam ini. Gigi bungsu masih elok tapi gigi kekal dah nak tumbuh. Bawa jumpa dentist Nurul nanti dia cabut. Tak sakit pun sebab tak ada akar lagi. Kalau di JB doktor sapu macam colgate tapi transparentlah warnanya (tak tahu apa) pada gigi susu kemudian bila dah kebas dia cabut. Darah pun tak banyak sebab tak ada akar pada gigi susu...

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

huhu kena tnya doc gigi nie...

anisalya berkata...

gigi kekal ni kena jaga elok2 la nanti.

Ibuhani berkata...

Salam Ramadhan! Cpt cabut gigi susunya...nanti gigi kekalnya ke dlm x sama rata dgn gigi yg lain or dh besar nnti kena pki braces!

Kasih Salina berkata...

ler kesiannya gigi bertindih camtu..baik aka bawa jumpa doktor mintak nasihat

Zie berkata...

ala camner tu, gigi susu belum gugur dah tumbuh..

izz iizza berkata...

eh pelik jer..x pernah lak sy tengok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink