Demam campaklah plk.... | ! My Lovely Family Blog !



Jumaat, 11 Mei 2012

18
Komen

Demam campaklah plk....

By Nazayiena Ayiena | Jumaat, 11 Mei 2012@11:11 PG | Filed under

Assalamualaikum...........

Salam ukhwah di pagi jumaat ini penghulu segala hari.
Hari nie aku EL sbb si Izzyan deman,demam campak.
Semalam aku bawa pegi klinik tp doktor tu x ckp plk
dia ni  allergic biasa je.Aku tunjuk juga dua tiga ketul
kat tgn dan kaki dia yg ada gelembung air tu.........
Pulak doktor tu ckp klu byk2 yg gelembung air tu  tumbuh 
nanti bawa pegi klinik lg....
Lepas pegi klinik malas aku nak htr Izzyan pegi nursery
blk aku bawa naik opis kejap,semua kwn2 ckp
nie campak dan suruh kasi air kelapa bagi
keluar semua campak tu.Petang blk keja cari juga mana
ada jual kelapa muda kat Putrajaya nie,mula2 pegi 
Mydin,nan hado,then aku suruh hubby pegi Taman 
Warisan,baru ada tu pun abg yg jual tu ckp dia
x pernah lg jual sebiji camtu yg dia jual dah bubuh
dlm cup siap2,tp xpe dia bagi mungkin hubby
ckp nak buat ubat kot.........
Berbalik pd si Izzyan tadi dlm kul 11 lebih aku
ambik dia nak bawa pegi klinik dan time tu 
budak2 baru habis mandi adalah aku tgk sorang
budak laki nie yg x pki baju lagi dah penuh badan 
dia dgn biji2 campak tu,aku tanya dgn pengasuh
tu bila plk kena nie dan boleh plk lepas
htr nursery hari nie,si pengasuh tu jwblah nanti ckp
ngan seorang pengasuh lain(jwpn bg melepaskan diri).
Apa yg aku kisah kenapalah ibu bapa budak tu boleh
main htr camtu je anaknya yg badan penuh campak
tu ke nursery,aku wlpn cuti thn dah tinggal sikit
lg nie(sbb bulan 2 hari tu cuti blk S'wak dan bln 3
plk tu hubby operation) dan memang klu ikutkan
minggu nie x leh cuti sbb nak siapkan table......
Tapi xpelah demi anak2,Izzyan pun demam tu
dan memang nak kena pantau selalu sbb dia
tido pun selalu teperanjat.
Hari isnin nanti x tahu lagi  sambung cuti ke x ,tgklah
keadaan nanti camne.........


cuba kwn2 tgk nie campak ke allergic?
Pampers  Drypers saiz L yg Izzyan pki skrg........

Hari tu  beli pampers camne le aku boleh salah ambil saiz yg anak aku pki skrg nie.....
Mungkin aku teruja tgk ada free gift tu kot,nasib baik boleh tukar lg.Aku suka beli
kat situ sbb murah,harga bg pampers nie RM31.99 shj,klu x biasanya RM34.99.

18 ulasan:

gadisBunga berkata...

mm..nampak gaya mcm campak tu..

saya kene dua kali tau. :D

syiela berkata...

rsanya campak tu kak nurul... kesian izzyan.. kami kat sini kak kalau kena campak ni cari ayam kampung (seeloknya ayam dara)buat sup bagi makan.supaya dapat keluarkan semua bintik2 tu .kalau tak habis nanti katanya akan diserang lg.dan bg minum air kelapa muda.

sebenarnya banyak lg petua org2 lama ni tapi lupa la kak.. sori ye

Masz Sidek berkata...

campak ya mek rasa kak... mun alegik lain sikit rupanya...

p/s : miak nak ada campak kat nusery ya kmk sik puas hati kak... macam ni ya boleh lepas anta ke nussery... campak tok boleh berjangkit kat miak lain bah...

cheqna berkata...

campak tu....
betul..bagi makan air kelapa supaya kuar habis..org ganu panggil 'latah' maksudnya kuar habis chicken pox tu

kakcik berkata...

Kalau di nursery tu ada budak yang kena demam campak sepatutnya diasingkan, atau jangan dihantar dulu. Kesian budak2 lain, nanti berjangkit sama.

Orang kata, kalau kena campak ni elok mandikan dengan air daun bambu/mambu (bukan buluh bambu ya).

Semoga campak tu cepat keluar semuanya dan cepat sembuh semula.

MulutPayau berkata...

sepatutnya ibu bapa prihatin..kalau anak2 naik cmpak tak payah hntar nrsry atau sekolah...sian budak2 lain..

Semoga anak nurul cepat sembuh...

Cik FaRiZaM berkata...

la siannya dia....

moga cpt sembuh .amin

wahida berkata...

sepatutnya kalau budak ada kena campak atau sakit mata tak boleh dihantar ke nursery...adoi la mak bapak pun...prihatin la sikit...

Kathy Tuah berkata...

mcm campak jak..apa2 pun kmk doakan izzyan cepat bait dari demam..amin..

Norzie hany berkata...

Siannya Izzyan...moga cepat sembuh ye syg.

AmirFX berkata...

Olaterdah.. Berik setengah kapsul Vitamin C dan madu...

Tihara berkata...

haah, elok minum air kelapa muda n mandi air daun mambu kan :)

Khairul Hakimin B. Muhammad berkata...

a'ah la demam campak.. siannye.. :)

m.u.l.a.n berkata...

kesian nya izzyan... macam demam campak je tu.. moga cepat sembuh..

IntaNBerliaN berkata...

siannya... mg cepat sembuh...

eita berkata...

harap2 cepat lah sembuh ye..

Edy Zaidi berkata...

alahai..kesiannya...bagi air kelapa banyak2

FEDO berkata...

Moga cepat sembuh ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink