Hari nie isnin.... | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 26 Mac 2012

15
Komen

Hari nie isnin....

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 26 Mac 2012@4:42 PTG | Filed under
Assalamualaikum.......

Salam hari isnin pd semua kwn,pd yg mula bekerja tu slmt bekerja
dan pd kwn2 yg full housewife tu slmt menguruskan keluarga ya.
Hujung bulan nie hingga tgh bulan dpn biasalah aku mula sibuk lg.
Begitulah rutin kerjaku yg ikhlas membantu hubby dlm ekonomi
rumahtangga.


Ni ikan puyu aku kirim kat kwnku suruh beli kat pasar mlm Putrajaya
minggu lps dan pg nie dia bawa gi opis kasi ngan aku.
Harga RM2 sekor sbg ganti ikan puyuku yg di rumah dah habis mati.
Aku rasa aku penyebab ikan tu mati kot sbb lepas je aku tukar airnya
pasti ada ikan yg timbul.......Klu anakku tukarkan air xde pun ikan mati,
Hai panasnya tgnku nie.....


 Ni plk nasi kerabu bungkus mkn tengahri nie,beli kat jualan bwh
opisku....
Ni plk lawannya jus tembikai...........

15 ulasan:

cheqna berkata...

cheqna ada 7 ekor ikan puyu kat umah

sudipVSsenduk berkata...

solok lada itew buat akak gembira..

LYAfrina berkata...

kalo kat sini.. ikan puyu blh tgkap dgn tangan jer...

sedapnya makan nasi kerabu.. lya dh lama mgidam nk mkn nasi kerabu+daging salai... ada satu tmpat kt kmn ni y femes.. tp kalo lmbat j..confirm hbis/

fieda berkata...

sedapnyer nasi kerabu tu..

Acik Erna berkata...

sedapnya nasi kerabu..
acik tak pernah ganti air ikan puyu..tak berani..sebab ikan suka melompat..

rieda_ffya berkata...

wah..nampak sedap dan segar nasi kerabu...sy pn antu nasi kerabu gak tambah ngan ayam panggang..pergh x hengat..

MrS. F!zA berkata...

rajin bela ikan..hehhe kita mls nk bela tkut ikan mati ..

Nazayiena berkata...

@MrS. F!zA
Bukan apa Fiza org ckp bela ikan puyu kat rumah blh buat jaga rumah pasal pukau memukau nie le...

Cho Zila berkata...

ikan puyu dulu2 der bela...
sedapnye nasi kerabu... sebabkan diet dr makan nasi ku tahan rasa hati ini nak menjamah nasi kerabu...

syiela berkata...

kat rumah saya pun dah mati ikan puyu tu dek kerana anak2 terlalu rajin bagi makan.agaknya mati kekenyangan.saya tangkap je ikan tu kat kampung bila musim dia

ehem.. terliur tengok nasi kerasi nak2 solok lada tu

wahida berkata...

mak saya rajin bela ikan puyu sbb katanya utk elak umah kena pukau...

ieda berkata...

Alhamdulillah umah akak semakin membesar,tapi ikan puyu nie jenis lasak, kenapz boleh mati bila tukar air ye dik, umzh akak mcm tu jugak, tukar air, ok aje, ada letak klorin tak lepas tukar tu?

ieda berkata...

Alhamdulillah umah akak semakin membesar,tapi ikan puyu nie jenis lasak, kenapz boleh mati bila tukar air ye dik, umzh akak mcm tu jugak, tukar air, ok aje, ada letak klorin tak lepas tukar tu?

MulutPayau berkata...

sedapnya nasi kerabu tu...mmng tak pernah jemu makan nasi kerabu...hehehe...

MamaEma berkata...

sedapnya nasi kerabu tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink