Pohon 1 Malaysia | ! My Lovely Family Blog !



Rabu, 29 Februari 2012

6
Komen

Pohon 1 Malaysia

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 29 Februari 2012@5:32 PTG | Filed under
Assalamualaikum..........
Disebabkan hari nie 29 Feb.2012 yg akan muncul 
4 thn sekali jadi aku buatlah entry sikit w/pun minggu
nie still bussy..........

Pernah dengar x pohon 1 Malaysia?
Aku pun baru dpt kalendar  dgn Pohon 1 Malaysia.
Jadi nak Kongsilah ngan kawan2 ada rupanya
pohon satu Malaysia.....
Semuanya 1 Malaysiakan,Rumah 1 Malaysia,kedai 1 Malaysia,
Batik 1 Malaysia,Klinik 1 Malaysia,
Dana 1 Malaysia dan byk lagi 1 Malaysia sejak 
Najib jadi PM kita.........

Pohon 1 Malaysia nie ditunjangi oleh akar2nya
Rukun Negara
1.Percaya kepada Tuhan
2.Kesetiaan kepada Raja dan Negara
3.Keluhuran Perlembagaan
4.Kedaulatan Undang-Undang
5.Kesopanan dan Kesusilaan

Batangnya
Perlembagaan Persekutuan

Keadilan Sosial

Penerimaan

Budaya Ilmu

Kebijaksanaan

Dahan-dahannya
Integriti
Ketabahan
Kesetiaan
Budaya Inovasi
Budaya Berpretasi Tinggi
Budaya Ketepatan
Berbudi Bahasa
Hormat menghormati
Rendah diri
Kesederhanaan


Pokok tu kena ada air:kesederhanaan beragama(Wasatiyyah)
Baja:akal sihat dan sejarah bangsa



P/s: susunan elemen pd dahan2 tu aku agak2 je x pasti yg mana no.1 dan seterusnya......

6 ulasan:

qemaishak berkata...

baru tahu ada pohon 1 malaysia ni hehe

wahida berkata...

ha ah...

saya pun baru tau ni...huhu..

fieda berkata...

baru tgk ni..

MulutPayau berkata...

baru tahu....terima kasih brkongsi...

Acik Erna berkata...

assalam nurul acik pun baru tau ni

Mama Ema berkata...

ema pun baru tahu juga... akan dapat kot nanti kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink