Nasib baik ko masak..... | ! My Lovely Family Blog !



Rabu, 4 Januari 2012

3
Komen

Nasib baik ko masak.....

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 4 Januari 2012@3:56 PTG | Filed under
Assalamualaikum.......

Apa yg nasib baik ko masak nie.? nak tahu apa dia,hahahaha....... nie 
cite pasal buah durian belanda.Ada sapa2 ke kekawan yg minat
makan buah durian belanda? Macam aku minat makan buah durian yg sebenar tu,
durian belanda  nie kurang sikit x sesama minat sgt mcm ngan durian.
Buah durian belanda nie aku beli kat R&R Pagoh tempohari blk dr JB....

Aku: Berapa sekilo durian belanda nie?

Jurujual: RM15,tp nie utk eksport punya gerenti sedap ooo

Jadi aku pilihlah yg kecik dan yg kekuningan nanti cepat masak
(hubby yg teringin nak makan.....tp spi skrg x mkn2 lg dan aku dah msk dlm peti ais
utk mengelak jadi busuk dan bawa blk kpg pun x ingat nak mkn,aku bawa blk Putrajaya lg,
masuk peti ais blk,Insya Allah ptg nie nak belah ok)dan suruh cina tu 
timbang....

Jurujual: Nie sekilo lebih RM18.....

Dlm hati, mahal rupanya buah durian belanda nie.....macam aku kat
kpg dulu sampai x habis mkn buah nie,blh dpt free lg...
'Hai mana boleh nak bandingkan kpg ngan bandar ye.....'

 Time aku nak byr tgk kat belakang byk 
buah durian belanda nie yg hitam2 macam x jadi masak....
jadi aku tanya ngan cina tu boleh masak ke yg aku beli nie?

Aku: Apa buah nie byk hitam2 macam x boleh masak je?Nie nanti klu xleh masak camne?

Jurujual:ooo yg itu buah yg murah punya....ini buah yg awak beligerenti masak 2 hari punya.....

Dlm hati aku kata,betul ke blh masak 2 hari.....
Tunggu punya tunggu 2 hari berlalu keras lg,
hari ketiga dan keempat baru le masak.....

"Nasib baik"
&
Harap le sedap dan manis.......


3 ulasan:

So Shy Lady berkata...

akk pnah mnum jus drn blanda...sdap juga!


utk elak kanser org kt

Asmara berkata...

dah mkn nnti citer balik. hehe..

Teratak Hami berkata...

Apa rasa ek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink