! My Lovely Family Blog !: April 2011



Rabu, 20 April 2011

3
Komen

Ya Allah kacaunya jiwaku.......

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 20 April 2011@2:50 PTG | Filed under
Assalamualaikum.........
Syukur alhamdulillah majlis raptai utk APC (Anugerah Perkhidmatan Cemerlang)
2010 dah selesai tghari nie.........
Walaupun hari nie aku sepatutnya gembira sbb thn nie dpt APC......tapi entahlah
perasaanku nie x blh nak digambarkan........tadi masa raptai jumpa kwn2 lama
yg lama dah x bertemu spt Kak Zura dulu pernah kerja di Sibu tp skrg dah di Kluang,
lg. jumpa kwn yg sama batch waktu mula msk kerja dulu......Pej.lamaku dulu kat
Sibu nampaknya xde yg dpt APC,ada dpt sorang tp x dpt dtg.................

Berbalik kpd perasaanku ini,...entahlah tadi lps selesai majlis raptai aku terus gi sklh ankku.....
wlpun pagi tadi aku dah bekalkan duit saku lbh utk byr mkn tghari sekali dan anak2ku
bawa sekali baju dan beg kafa,tp majlis 2 hbs waktu tghari jadi aku pegilah skh jugak.........
dah selesai mkn dan anakku Najmi tukar baju kat bilik persalinan jadi aku followlah dia
sbb nak ambik baju pagi utkku bawa blk.........dlm tukar baju 2 adalah sorang bapak nie
msk dgn marah2 tanya kat anaknya suruh tunjuk sapa budak2 kat situ yg curi duitnya....
aku tgk anaknya pun dlm ketakutan dgn kemarahan bapanya....aku yg ada dlm bilik 2 pun kecut perut dgr suaranya yg kuat sambil sumpah seranahnya lg.......last2 anaknya ckp
bukan hilang duit tp ada budak cekiknya......jadi sibapa tanya blk sapa yg cekiknya......
jadi budak 2 tunjukllah Najmi anakku........masa 2 aku berdiri jauh sikit dr anakku itu......
jadi sibapa budak 2 tak tahulah aku ibunya.........aku mula2 memang sengaja malas nak
backing anakku itu........klu sibapa budak 2 tangankan dia baruku msk campur pd fikiranku
masa itu.......jadi aku biarkan saja sibapa budak 2 marahkan dia biar dia rasa takut sikit..........
aku x tgk muka siNajmi masa 2 sbb dia mengadap bapa sibudak 2.......dah hbs
sibapa budak 2 marahkan Najmi jadi aku tanyalah kat Najmi betul ke dia cekik
budak 2.....biasalah siNajmi jika aku tanya dlm marah mesti dia diam aje....
aku tahu anakku yg sorang nie memang nakal......klu kita suruh buat sesuatu sampai
10x kali baru dia buat dan kadang dia x buat langsung pun......lagi satu dia nie suka gurau2
kasar....jadi sapa2 yg x biasa dgn cara dia jadilah macam budak 2 mengadu pd bapanya.....
jadi dlm masa 2 aku nasihatkan Najmi jgnlah lg main2 macam 2.....x semua org suka dgn
cara kita...............



Ya Allah kau jadikanlah anakku ini soleh,mendengar kata dan seorang anak
yg berjaya di dunia dan akhirat.....amin


*wahai kawan2 klu nak berkongsi pengalaman atau cara mendidik anak2 adalah amat
aku alu-alukan......




Selasa, 19 April 2011

1
Komen

Kenapa anak kecil pakai selipar terbalik???

By Nazayiena Ayiena | Selasa, 19 April 2011@4:34 PTG | Filed under
Assalamualaikum...............

Hai lama jugak x hapdet aku punya blog nie.....skrg nie masa amat mencemburui aku le nampaknya......pas 2 ditambah rasa kemalasan yg amat tinggi......
kali nie n3 pasal anak2 kecil kenapa selalu pakai selipar atau sandle terbalik?
nak tahu jugak sbbnya......sbbnya pd pendapat aku mereka nie dlm proses
pembelajaran lagikan....dulu anakku yg kecik sekali dlm umurnya sthn lbh klu pakai
selipar dia pakai x terbalik pun(dlm hati puji anakku yg sorang nie bila pki selipar x terbalik).......tp nie sejak akhir2 nie umurnya dlm 2 thn lbh klu
pakai kasut atau selipar mesti pakai terbalik.......tp bila aku tegur dia cepat2 betulkan
paham plk dia.....itulahku fikir mereka nie dlm proses pembelajaran kan selipar atau kasut nie nampak sama saja kiri kanan jadi anak2 kecil x blh lg nak membezakannya......Tapi apa yg penting anak2 kecil kita bila jln klr rumah pastikan pki alas kaki nanti takut plk masuk
cacing ke atau terpijak benda tajam.......rasanya byk lg
perkara lain yg anak2 kecil nie buat terbalik......contohnya bila belajar menulis huruf
atau nombor mesti ada yg terbalik sbg cth aku dulu masa kecik2 klu buat no.2 mesti
terbalik.......klu bercerita perkara2 terbalik nie byk yg berlaku dlm kehidupan kita
seharian.....contohnya terdekat ramai si isteri2 nak klr rumah mesti bersolek,padahal dlm
Islam si isteri bersolek adalah utk sang suaminya shj......klu duduk rumah aje rasanya
tak akan bersolek....klu x buang tabiat......(aku rasa aku tergolong dlm isteri2 yg
macam nie bila klr baru nak bersolek.....) selain 2 byk lg perkara2 yg terbalik masih kita amalkan di dunia nie klu nak tulis pjg pkl n3ku nie......

mula2 pakai....
selepas ditegur..........
nie le muka budak kecik yg pki selipar terbalik 2.....................



Jumaat, 15 April 2011

1
Komen

Pilihanraya ke 10 Sarawak.

By Nazayiena Ayiena | Jumaat, 15 April 2011@11:29 PG | Filed under
gambar dr Google

Assalamualaikum........

Esok 16 April adalah hari bagi membuang undi utk seluruh warga rakyat Sarawak.........
tinggal berapa jam lg......aku kat sini xkan x jlnkan tanggungjawab seorang pengundi?.....
maaflah rasanya thn kali nie aku x dpt gi gundi lg le nampaknya.......
aku daftar kat Sibu dan skrg blm tukar lg kat sini......
Tapi aku rasa klu nak mengundi rugi......iyalah kita x berpeluang
nak pilih pemimpin yg mana kita rasa layak dan mampu utk menjlnkan tanggungjwb
sbg wakil rakyat yg akan dpt membawa kpd kemajuan utk kwsan kita dan seterusnya
negeri Sarawak.............

saya telah menjelaskan bahawa undian seseorang mempunyai nilai dosa dan pahala di sisi Allah berdasarkan kesan yang mungkin berlaku disebabkan undi yang diberikan. Jika ia membawa kesan yang baik untuk rakyat dan negara, dan itulah tujuan individu yang mengundi tersebut, maka undi itu mendapat pahala. Jika dia tahu undinya itu boleh memberikan kesan yang buruk, tetapi dia terus mengundi juga, maka dia mendapat dosa.
(Dipetik dr laman blog Minda Tajdid.....Prof Madya Dr. Muhamed Asri Zainul Abidin)
eee takutnya bila baca......memang betul apa yg dikata.......Jika kita dah tahu parti yg kita
undi 2 nanti memang x mampu nak jadi pemimpin buat apa kita nak undi jugak.......klu nak
undi jugak ada kepentinganlah 2 di sebaliknya.....

Senarai calon-calon Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10


N01: OPAR: Pengundi: 8,099
1. Stephen ak Sagir (SNAP)
2. Joseph Jindy ak Peter Rosen (Bebas)
3. Boniface Willy ak Tumek (PKR)
4. Ranum ak Mina (BN-SUPP)


N02: TASIK
BIRU: Pengundi: 15,100
1. Datuk Peter Nansian ak Ngusie (BN-SPDP)
2. Frankie Jurem ak Nyombui (SNAP)
3. John Tenewi Nuek (PKR)


N03: TANJONG DATU: Pengundi: 7,936
1. Tan Sri Adenan Satem (BN-PBB)
2. Gilbert Asson ak Kulong (Bebas)
3. Nani Sahari (PAS)


N04: PANTAI DAMAI: Pengundi: 14,104
1. Suhaimi Selamat (Bebas)
2. Dr Abdul Rahman Junaidi (BN-PBB)
3. Wan Zainal Abidin Wan Senusi (PKR)


N05: DEMAK LAUT: Pengundi: 10,437
1. Dr Hazland Abang Hipni (BN-PBB)
2. Ali Hossen bin Abang (PKR)


N06: TUPONG: Pengundi: 17,796
1. Datuk Daud Abdul Rahman (BN-PBB)
2. Baharuddin @ Din Shah Mokhsen (PKR)


N07: SAMARIANG: Pengundi: 15,942
1. Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali (BN-PBB)
2. Zulrusdi Mohamad Hol (PKR)


N08: SATOK: Pengundi: 10,431
1. Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg (BNPBB)
2. Ahmad Nazib Johari (PKR)

N09: PADUNGAN: Pengundi: 23,576
1. Dominique Ng Kim Ho (Bebas)
2. Wong King Wei (DAP)
3. Sim Kiang Chiok (BN-SUPP)

N010: PENDING: Pengundi: 29,488
1. Prof Dr Sim Kui Hian (BN-SUPP)
2. Violet Yong (DAP)

N011: BATU LINTANG: Pengundi: 27,833
1. Sih Hua Tong (BN-SUPP)
2. See Chee How (PKR)
3. Soo Lina (Bebas)


N012: KOTA SENTOSA: Pengundi: 27,301
1. Chong Chieng Jen (DAP)
2. Datuk Alfred Yap Chin Loi (BN-SUPP)


N013: BATU KAWAH: Pengundi: 20,664
1. Christina Chew Wang See (DAP)
2. Tan Joo Phoi (BN-SUPP)


N014: ASAJAYA: Pengundi: 13,799
1. Abd Karim Rahman Hamzah (BN-PBB)
2. Arip Ameran (PKR)

N015: MUARA TUANG: Pengundi: 18,820
1. Datuk Seri Mohamad Ali Mahmud (BN-PBB)
2. Noraini Hamzah (PAS)

N016: BENGOH: Pengundi: 21,955
1. Willie ak Mongin (PKR)
2. Wejok ak Tomik (Bebas)
3. Richard @ Peter ak Margaret (SNAP)
4. Dr Jerip ak Susil (BN-SUPP)


N017: TARAT: Pengundi: 16,352
1. Ateng ak Jeros (SNAP)
2. Roland Sageh Wee Inn (BN-PBB)
3. Peter Ato ak Mayau (PKR)

N018: TEBEDU: Pengundi: 12,497
1. Kipli bin Ale (Bebas)
2. Datuk Seri Michael Manyin ak Jawong (BN-PBB)
3. Christopher ak Kiyui (PKR)
4. Anthony ak Nais (SNAP)


N019: KEDUP: Pengundi: 17,466
1. Lainus ak Andrew Luwak (PKR)
2. Maclaine Ben @ Martin Ben (BN-PBB)
3. Amin ak Banti (Bebas)
4. Belayong ak Jayang (SNAP)

N020: SADONG JAYA: Pengundi: 7,656
1. Aidel Lariwoo (BN-PBB)
2. Mahayudin Wahab (Bebas)
3. Abang Eddy Allyanny Abang Fauzi (PAS)


N021: SIMUNJAN: Pengundi: 10,104
1. Mohd Naroden Majais (BN-PBB)
2. Mashor Hussen (PKR)
3. Zaini bin Le’ (Bebas)
4. Mac Palima ak Nyambil (PCM)


N022: SEBUYAU: Pengundi: 8,042
1. Ali bin Semsu (Bebas)
2. Adam Ahid (PAS)
3. Julaihi Narawi (BN-PBB)


N023: LINGGA: Pengundi: 7,745
1. Abang Othman Abang Gom (SNAP)
2. Abang Ahmad Arabi Abang Bolhassan (PKR)
3. Simoi Peri (BN-PBB)


N024: BETING MARO: Pengundi: 7,868
1. Razaili Gapor (BN-PBB)
2. Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus (PAS)


N025: BALAI RINGIN: Pengundi: 8,798
1. Ibi ak Uding (PKR)
2. Snowdan Lawan (BN-PRS)
3. Dan ak Giang (SNAP)
4. Lipeh ak Mawi (PCM)
5. Cobbold ak Lusoi (Bebas)
6. Sujal ak Gansi (Bebas)


N026: BUKIT BEGUNAN: Pengundi: 7,778
1. Mong ak Dagang (BN-PRS)
2. Lias ak Julai (Bebas)
3. Jimmy Lim @ Jimmy Donald (PKR)
4. Ivanhoe Anthony ak Belon (SNAP)
Penyandang: Mong ak Dagang (BN-PRS)
Undi diperolehi: 3,083
Majoriti: 1,007

N027: SIMANGGANG: Pengundi: 10,488
1. Leon Jimat Donald (DAP)
2. Datuk Francis Harden ak Hollis (BN-SUPP)


N028: ENGKELILI: Pengundi: 9,444
1. Dr Johnichal Rayong ak Ngipa (BN-SUPP)
2. Jimmy Simon Maja (Bebas)
3. Semijie ak Janting (SNAP)
4. Marudi @ Barudi ak Mawang (PKR)


N029: BATANG AI: Pengundi: 8,728
1. Nicholas Bawin ak Anggat (PKR)
2. Malcom Mussen ak Lamoh (BN-PRS)



N030: SARIBAS: Pengundi: 8,054
1. Ricky @ Mohammad Razi Sitam (BN-PBB)
2. Abang Zulkifli Abang Engkeh (PKR)



N031: LAYAR: Pengundi: 8,109
1. Joe ak Unggang (SNAP)
2. Stanny Embat Dharoh ak Laja (PKR)
3. Ngumbang @ Kibak ak Datu (Bebas)
4. Tan Sri Dr Alfred Jabu ak Numpang (BN-PBB)


N032: BUKIT SABAN: Pengundi: 7,657
1. Dayrell Walter Entrie (SNAP)
2. Jerah ak Engkiong @ Edward Jerah (PKR)
3. Robert Lawson Chuat (BN-PBB)


N033: KALAKA: Pengundi: 14,167
1. Ismail bin Hussain (Bebas)
2. Abdul Wahab Aziz (BN-PBB)
3. Mohd Yahya Abdullah (PKR)


N034: KRIAN: Pengundi: 11,016
1. Liman ak Sujang (SNAP)
2. Datuk Peter Nyarok ak Entrie (BN-SPDP)
3. Banyi ak Beriak (Bebas)
4. Ali ak Biju (PKR)



N035: BELAWAI: Pengundi: 8,623
1. Abdul Wahab Abdullah (PKR)
2. Kiprawi bin Suhaili (Bebas)
3. Datuk Talif @ Len Salleh (BN-PBB)



N036: SEMOP: Pengundi: 8,891
1. Abdullah Saidol (BN-PBB)
2. Ong Chung Siew (PKR)
3. Ajiji Fauzan (Bebas)



N037: DARO: Pengundi : 7,305
1. Murni Suhaili (BN-PBB)
2. Jamaludin Ibrahim (PKR)
3. Muhamad Zamhari Berawi (Bebas)
4. Noh @ Muhamad Noh Bakri @ Bakeri (Bebas)



N038: JEMORENG: Pengundi: 8,635
1. Asbor Abdullah (Bebas)
2. Abdul Hafiz Noh (Bebas)
3. Gani @ Abu Seman Jahwie (BN-PBB)


N039: REPOK: Pengundi: 18,481
1. Datuk David Teng Lung Chi (BN-SUPP)
2. Dr Wong Hua Seh (DAP)


N040: MERADONG: Pengundi: 15,337
1. Ling Kie King (BN-SUPP)
2. Ting Tze Fui (DAP)



N041: PAKAN: Pengundi: 9,274
1. Datuk Seri William Mawan (BN-SPDP)
2. Jamal Bin Abdullah @ Tedong ak Gunda (SNAP)



N042: MELUAN: Pengundi: 11,487
1. John Brian Anthony ak Jeremy Guang (PKR)
2. Wong ak Judat (BN-SPDP)
3. Labang ak Jamba (SNAP)



N043: NGEMAH: Pengundi: 8,058
1. Alexander Vincent (BN-PRS)
2. Yakup Khalid (Bebas)
3. Adeh ak Denong (PCM)
4. Michael ak Lias (SNAP)
5. Aris ak Alap (PKR)



N044: MACHAN: Pengundi: 9,944
1. Kong Tat Kim (PCM)
2. Datuk Gramong Juna (BN-PBB)
3. George Chen Nguk Fa (PKR)
4. Augustine ak Liom @ August Kiom (SNAP)



N045: BUKIT ASSEK: Pengundi: 26,926
1. Hii Tiong Huat (Bebas)
2. Chieng Huong Toon (BN-SUPP)
3. Wong Ho Leng (DAP)


N046: DUDONG: Pengundi: 26,251
1. Yap Hoi Liong (DAP)
2. Datuk Tiong Thai King (BN-SUPP)
3. Apandi Abdul Rani (Bebas)


N047: BAWANG ASSAN: Pengundi: 16,743
1. Alice Lau Kiong Yieng (DAP)
2. Datuk Seri Wong Soon Koh (BN-SUPP)



N048: PELAWAN: Pengundi: 28,808
1. Vincent Goh Chung Siong (BN-SUPP)
2. David Wong Kee Woan (DAP)



N049: NANGKA: Pengundi: 14,197
1. Dr Annuar Rapaee (BN-PBB)
2. Norisham Mohamed Ali (PKR)



N050: DALAT: Pengundi: 11,857
1. Datin Fatimah Abdullah @ Ting Sai Ming (BN-PBB)
2. Sylvester Ajah Subah @ Ajah Subah (PKR)
3. Salleh Mahali (Bebas)


N051: BALINGIAN: Pengundi: 11,792
1. Suriati Abdullah (PKR)
2. Tan Sri Abdul Taib Mahmud (BN-PBB)
3. Datuk Salleh Jafaruddin (Bebas)



N052: TAMIN: Pengundi: 12,244
1. Joseph Mauh ak Ikeh (BN-PRS)
2. Mengga ak Mikui (PKR)



N053: KAKUS: Pengundi: 9,604
1. Dick @ Laurance Dick Sekalai (PCM)
2. Paul Anyie Raja (PKR)
3. John Sikie ak Tayai (BN-PRS)
4. Entali ak Empin (Bebas)


N054: PELAGUS: Pengundi: 15,322
1. Stanley Nyitar @ Unja ak Malang (BN-PRS)
2. Edward Sumbang ak Asun (PKR)
3. George ak Lagong (Bebas)



N055: KATIBAS: Pengundi: 8,542
1. Datuk Ambrose Blikau ak Enturan (BN-PBB)
2. Toh Heng San (SNAP)
3. Munan ak Laja (PKR)



N056: BALEH: Pengundi: 11,287
1. Datuk Seri Dr James Masing (BN-PRS)
2. Bendindang ak Manjah (PKR)
P

N057: BELAGA: Pengundi: 8,463
1. John Bampa @ Tusau (SNAP)
2. Liwan Lagang (BN-PRS)
3. Basah Kesing @ Ali Basah Kesing (PKR)
4. Michael Jok (Bebas)
5. Matthew ak Munan (Bebas)
6. Kenneth Adan Silek (Bebas)


N058: JEPAK: Pengundi: 12,979
1. Ramli Malaka (SNAP)
2. Abdul Jalil Bujang (PKR)
3. Datuk Talib Zulpilip (BN-PBB)
4. Abdul Kuddus Ramlee (Bebas)
5. Awang Abdillah Awang Nasar (Bebas)



N059: KIDURONG: Pengundi: 27,225
1. Chiew Chiu Sing (DAP)
2. Henry Ling Koung Meng (BN-SUPP)



N060: KEMENA: Pengundi: 14,082
1. Liam Rengga (Bebas)
2. Bernard Binar Bayang ak Rading (PKR)
3. Dr Stephen Rundi ak Utom (BN-PBB)
4. Ungun ak Bayan (SNAP)



N061: BEKENU: Pengundi: 10,672
1. Rosey Yunus (BN-SPDP)
2. Dyg Juliana Awg Tambi (PCM)
3. Thony ak Badak (SNAP)
4. Ishak Mahwi (PKR)



N062: LAMBIR: Pengundi: 14,144
1. Ripin Lamat (BN-PBB)
2. Zolhaidah Suboh (PKR)
3. Johari Bujang (SNAP)


N063: PIASAU: Pengundi: 16,600
1. Ling Sie Kiong (DAP)
2. Tan Sri Dr George Chan (BN-SUPP)



N064: PUJUT: Pengundi: 22,577
1. Andy Chia Chu Fatt (BN-SUPP)
2. Fong Pau Teck (DAP)


N065: SENADIN: Pengundi: 22,432
1. Michael Teo Yu Keng (PKR)
2. Datuk Lee Kim Shin (BN-SUPP)



N066: MARUDI: Pengundi 13,093
1. Sylvester Entrie ak Muran (BN-SPDP)
2. Michael Ding Tuah (Bebas)
3. Gerang ak Dagom (PKR)
4. Edwin Dundang ak Bugak (SNAP)



N067: TELANG USAN: Pengundi: 13,623
1. Harrison Ngau Laing (PKR)
2. Kebing Wan (SNAP)
3. Jok Ding (Bebas)
4. Dennis Ngau (BN-PBB)



N068: BUKIT KOTA: Pengundi: 14,471
1. Dr Abdul Rahman Ismail (BN-PBB)
2. Leong Kwang Yew (DAP)
3. Usop Jidin (Bebas)
4. Ladis Pandin (Bebas)


N069: BATU DANAU: Pengundi: 7,636
1. Palu @ Paulus ak Gumbang (BN-SPDP)
2. Dr Lau Liak Koi (PKR)
3. Lawrence Cosmas Sunang ak Simpang (S
NAP)



N070: BA’KELALAN: Pengundi: 6,958
1. Baru Bian (PKR)
2. Willie Liau (BN-SPDP)



N071: BUKIT SARI: Pengundi: 9,983
1. Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan (BN-PBB)
2. Japar Suyut (PKR)




2
Komen

Pantang maut sebelum ajal......

By Nazayiena Ayiena | @10:56 PG | Filed under
Assalamualaikum.......

pagi nie kat Harian Metro antara tajuk utamanya 'meninggal' 40 minit....
Ialah sesungguhnya ajal maut 2 di tangan tuhan.......
kita x tahu bila ianya tiba.....
Kejadian nie berlaku di Seberang Jaya......nak tahu lbh lanjut bacalah sendiri harian metro hari nie....



Khamis, 14 April 2011

0
Komen

Top 25 Contest Simanjaku Comot Tapi Comel

By Nazayiena Ayiena | Khamis, 14 April 2011@3:40 PTG | Filed under

Assalamualaikum........
Tengoklah wajah2 yg comel2 semua nie tp comot......
mana dia Izzyan......2 dia,dgn mulutnya caler kuning 2.......masa nie dia tgh mkn gula2....
jadi kebetulan Blog Sayangkuzie..(-:MamaDD:-) ada buat contest Baby comot
jadi aku ambiklah gambar nie.........
Harap2lah berjayakan!!!


Rabu, 13 April 2011

8
Komen

Kolam Renang Presint 11 Putrajaya............

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 13 April 2011@3:56 PTG | Filed under
Assalamualaikum...........
Kali nie nak n3 pasal kolam renang plk........hehehehe wlpn n3 nie kurasa dah basi
tp masa nie aku ada masa nak update blogku jadi aku mskkan ajelah.......
Dalam 2 minggu lps kot aku pg awak anak2 gi renang kolam nie......sblm nie waktu ptg
aku selalu bawak anak2 gi kolam yg open 2 berdekatan ngan foodcourt di Presint 9......
Anak2ku nie suka sgt nak gi kolam......x leh nak termula,mulalah tiap2 ptg nak ajak pg kolam.......
Di Presint 9 x kena byr,di Presint 11 nie kena byr start umur 3 thn ke atas......
klu kolam kecil RM1 dan kolam besar RM3......
Kolam Presint 11 nie time msk ada waktu2 tertentu.....

Jadual operasi kolam renang di Kompleks Kejiranan Presint 6, 9, 11 dan 16 adalah seperti berikut :

Sesi 1 : 9.00 pagi – 11 pagi
Sesi 2 : 1.00 petang – 3.00 petang
Sesi 3 : 5.00 petang – 7.00 petang
Sesi 4 : 8.00 malam – 10.00 malam


nak lbh tau info lg blhlah melawat laman rasmi Pusat Kejiranan Presint 11.

Layanlah pic.yg aku ambik waktu first gi kolam renang di Presint 11 nie yg dekat je kat rumah aku......




Izzyan dah hbs mandi dan nie di blk persalinan


2
Komen

Kenduri Kahwin.......

By Nazayiena Ayiena | @2:30 PTG | Filed under
assalamualaikum....
Minggu nie aku ngan family blk kpg........tujuan utama nak panggil org utk ukur tapak
tanahku.......Janji kul 9 pg ari sabtu lps......ingatkan nak blk mlm Jumaat 2......last2 lth
sgt lps blk keje jadi kita blklah pg sabtu 2........nasib baiklah sempat dr Putrajaya ke Melaka
dlm 9.30 pg sampai, org yg nak ukur tanah 2 dah tunggu kitaorg......
Ok ukur tapak tanah dah settle,tp rumah x diri2kan lg.......bila 2? InsyaAllah dlm thn
nie,plan dah submit kat arkitek dan Majlis Perbandaran Melaka......pas 2 tunggu laks
loan perumahan lulus.......klu 2 semua dah settle,pemaju 2 ckp sekejap je bina rumah
dlm 3 bln 2 dah blh siap........
Lagi aktiviti blk kpg hujung minggu nie kita pg rumah org kahwinlah......blh dikatakan
tiap2 minggu ade je majlis org kahwin kat kpg hubbyku nie......klu kpg aku nun jauh
di S'wak org kpg ku biasanya buat time2 lps raya dan lps Maulidulrasul......coz waktu
nie org yg bercuti lg ramai ada kat kpg,jadi buat masa 2 kira meriahlah majlis............
layanlah gambar org kpgku kahwin...........










Isnin, 11 April 2011

5
Komen

sELamAT dATanG kE MeLAka........

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 11 April 2011@3:56 PTG | Filed under
Assalamualaikum........
Kali nie kita nak bawa tuan2 puan2 berjalan ke Melaka Bandaraya Bersejarah..........
Skrg nikan Melaka dah Maju 2010............utk kali nie kita cuma jln2 menyusuri Sungai Melaka dahulu......klu dah jln2 sungai 2,mestilah naik Melaka River Cruise!bestlah naik mlm2
klu siang pun best jugak....bayaran nak naik Cruise nie RM10 bg dewasa dan RM5 utk kanak.....
Nak naik cruise hendaklah dr Taman Rempah di Jalan Mata Kucing.Turun dr jeti kat Taman
Rempah 2 naik lebih kurang 9 km dlm 45 minit hingga 1 jam menikmati panorama yg
cantik di sepanjang Sungai Melaka........selain 2 kita blh lihat perkampungan Melayu Warisan iaitu Kampung Morten.Begitulah design rumah org Melayu Melaka........Rugilah klu dtg Melaka
x naik Cruise nie.......byrnnya pun xlah mahal sgt....
Di samping menikmati panorama sepanjang Sungai Melaka,anda juga blh menikmati
pemandangan Bandaraya Melaka Bersejarah dr atas........jadi anda blh naik Melaka Monorel.
Tapi x pasti adakah skrg dah dibuka pd org ramai ke x.......tp waktu aku ngan family naik Cruise
2 dah jln dah.......












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink