Dah bayar puasa ke belum????...... | ! My Lovely Family Blog !



Rabu, 22 Jun 2011

0
Komen

Dah bayar puasa ke belum????......

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 22 Jun 2011@4:40 PTG | Filed under
Assalamualaikum............

Syukur alhamdulillah hari nie dah masuk hari ke 3 aku byr puasa........nie dah bln Rejab
pas 2 Syaaban,ramadhan plk....pejam celik,pejam celik bukannya lama lg.....jadi dlm
minggu nie InsyaAllah aku kuatkan semangat nak byr puasaku thn lps....
macamana plk kwn2 di luar sana dah hbs byr ke puasa anda yg tinggal thn lps?....
Bercerita pasal puasa nie teringat aku puasa masa kecik2 dulu.... rasanya dah darjah
1 dah start puasa......tp puasa yok2 (org kpgku kata puasa yok2 nie iaitu puasa curi2 mkn.....)
klu blk dr sklh buka periuk......hehehe
Masa kecik aku ngan sepupu akulah yg bergeng,pergi tempat mandi ada tong tangki situ
pergi cedok air pakai chentong(klu org S'wak panggil gayong)terus minum........
kejap lg ada abg sepupu aku sergah.......mungkin dia mengintai kot.....kita apa lg. x mengaku.....

Selain dr tu klu bulan puasa kat kpg aku budaya bertukar juadah mesti ada.....tp klu skrg
x tahulah ada lg ke x.....coz dah lbh 16 thn aku meninggalkan kpgku.....huks huks huks
sedihnya.....bertukar juadah 2 siap ada nasi sepinggan,air minuman segelas,dan lauk pauk
cukup utk seorang mkn pas 2 plk blk adalah balasannya......dulu selalu arwah mak
suruh htr dgn bawa dulang bulat 2 ...........Aku fikir diorg buat macam 2 sbb nak jiran2nya
merasa juga apa menu berbuka al maklumlah kat kpg aku 2 xde bazaar ramadhan yg macam
skrg nie yg menjual pelbagai juadah............

Tp hari nie aku rasa pahala puasa dah kuranglah coz tadi otw blk dr sklh anak aku mengomel2
pasal org bawa keta yg main msk je jln yg one way sbb nak shotcut......yg susah aku pki moto
nie nak je rempuh dia nasib baik le dia slow........mungkin bg org lain 2 perkara kecil dan biasa
xde kisah sgt.......mungkin aku puasa rasa penat 2 senang je nak marahkan org.....hehehe.

Okeylah pjg rasanya n3ku kali nie........kawan2(ade ke kawan?) nak tanya sekali lg,dah
hbs byr puasa ke(sibuk nak tanya yg dia sendiri pun x hbs byr lg.....)bukannya apa
sekadar nak mengingati mana tahu terlupa ke atau buat2 lupa hehehehe......jgn marah.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink