sELamAT dATanG kE MeLAka........ | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 11 April 2011

5
Komen

sELamAT dATanG kE MeLAka........

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 11 April 2011@3:56 PTG | Filed under
Assalamualaikum........
Kali nie kita nak bawa tuan2 puan2 berjalan ke Melaka Bandaraya Bersejarah..........
Skrg nikan Melaka dah Maju 2010............utk kali nie kita cuma jln2 menyusuri Sungai Melaka dahulu......klu dah jln2 sungai 2,mestilah naik Melaka River Cruise!bestlah naik mlm2
klu siang pun best jugak....bayaran nak naik Cruise nie RM10 bg dewasa dan RM5 utk kanak.....
Nak naik cruise hendaklah dr Taman Rempah di Jalan Mata Kucing.Turun dr jeti kat Taman
Rempah 2 naik lebih kurang 9 km dlm 45 minit hingga 1 jam menikmati panorama yg
cantik di sepanjang Sungai Melaka........selain 2 kita blh lihat perkampungan Melayu Warisan iaitu Kampung Morten.Begitulah design rumah org Melayu Melaka........Rugilah klu dtg Melaka
x naik Cruise nie.......byrnnya pun xlah mahal sgt....
Di samping menikmati panorama sepanjang Sungai Melaka,anda juga blh menikmati
pemandangan Bandaraya Melaka Bersejarah dr atas........jadi anda blh naik Melaka Monorel.
Tapi x pasti adakah skrg dah dibuka pd org ramai ke x.......tp waktu aku ngan family naik Cruise
2 dah jln dah.......












5 ulasan:

~ yus ~ berkata...

Wah! Cantik Melaka di waktu malam. Serius cakap Nurul, walaupun rumah emak dan ayah yus di Melaka, tak pernah pegi semua tempat ni di waktu malam atau siang. Lalu, tgk dari jauh je adalah..hihi

Keluargaku Syurgaku berkata...

Memang camtulah klu tpt kita sendiri....memang xkan gi jln2 mcm org luar dtg....Rumah emak ngan ayah Yus kat mana?

~ yus ~ berkata...

rumah emak dan ayah di Tg Minyak Melaka, area Cheng...Nurul tahu ke?

~ yus ~ berkata...

Nurul..saya tag Nurul join GA ni..boleh kan..:)

http://yusgca.blogspot.com/2011/04/ammars-1st-birthday-giveaway-ga.html

Keluargaku Syurgaku berkata...

klu area cheng 2 tahu jugak le.....TQ tag GA...InsyaAllah join....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink