Kenapa anak kecil pakai selipar terbalik??? | ! My Lovely Family Blog !



Selasa, 19 April 2011

1
Komen

Kenapa anak kecil pakai selipar terbalik???

By Nazayiena Ayiena | Selasa, 19 April 2011@4:34 PTG | Filed under
Assalamualaikum...............

Hai lama jugak x hapdet aku punya blog nie.....skrg nie masa amat mencemburui aku le nampaknya......pas 2 ditambah rasa kemalasan yg amat tinggi......
kali nie n3 pasal anak2 kecil kenapa selalu pakai selipar atau sandle terbalik?
nak tahu jugak sbbnya......sbbnya pd pendapat aku mereka nie dlm proses
pembelajaran lagikan....dulu anakku yg kecik sekali dlm umurnya sthn lbh klu pakai
selipar dia pakai x terbalik pun(dlm hati puji anakku yg sorang nie bila pki selipar x terbalik).......tp nie sejak akhir2 nie umurnya dlm 2 thn lbh klu
pakai kasut atau selipar mesti pakai terbalik.......tp bila aku tegur dia cepat2 betulkan
paham plk dia.....itulahku fikir mereka nie dlm proses pembelajaran kan selipar atau kasut nie nampak sama saja kiri kanan jadi anak2 kecil x blh lg nak membezakannya......Tapi apa yg penting anak2 kecil kita bila jln klr rumah pastikan pki alas kaki nanti takut plk masuk
cacing ke atau terpijak benda tajam.......rasanya byk lg
perkara lain yg anak2 kecil nie buat terbalik......contohnya bila belajar menulis huruf
atau nombor mesti ada yg terbalik sbg cth aku dulu masa kecik2 klu buat no.2 mesti
terbalik.......klu bercerita perkara2 terbalik nie byk yg berlaku dlm kehidupan kita
seharian.....contohnya terdekat ramai si isteri2 nak klr rumah mesti bersolek,padahal dlm
Islam si isteri bersolek adalah utk sang suaminya shj......klu duduk rumah aje rasanya
tak akan bersolek....klu x buang tabiat......(aku rasa aku tergolong dlm isteri2 yg
macam nie bila klr baru nak bersolek.....) selain 2 byk lg perkara2 yg terbalik masih kita amalkan di dunia nie klu nak tulis pjg pkl n3ku nie......

mula2 pakai....
selepas ditegur..........
nie le muka budak kecik yg pki selipar terbalik 2.....................



1 ulasan:

puan nina berkata...

hehe..betul3..kt rumah xbersolek..kuar nk bersolek.tak patut...

kite ade tag akak ye..
http://puannina.blogspot.com/2011/04/one-lovely-blog-award.html

time kasih selalu tag ga/contest =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink