Tag dari Tuan Din | ! My Lovely Family Blog !



Isnin, 24 Januari 2011

2
Komen

Tag dari Tuan Din

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 24 Januari 2011@9:59 PG | Filed under


Pagi nie nak buat n3 bagi menjawab tag dari Tuan Din.....dah dpt 3 hari lps.....nak buat
dlm 2 hari cuti nie x kesampaian plk......maklumlah hr minggu 2 le t'amat bz....ni ada masa buat sikit2 sambil menyelam minum air hehehehe.....lama2 siaplah n3ku nanti...ok start semangat ni nak jwb...



PERIBADI
1. Saya adalah...
Seorg isteri kpd hubbyku En.Mohd Nazri.....ibu kpd 4 org cahaya mata 2 laki 2 pompuan....Dilahirkan 35 thn yg lalu....(rasanya lomlah tua sgt).Bumi Kenyalang adalah
tanah tumpah darahku......melayu tulen ok! skrg menetap di Putrajaya dan Melaka......
2. Status..
Tentulah kahwin....

3.Kalu bukan sidia, pasangan saya adalah....
x tahulah......coz aku nie bukannya org yg playgirl...

CINTA
1. Cinta pertama...
Kalau cinta pertama rasanya cinta aku ngan hubby kot....coz cinta zaman sklh 2 cinta
monyet.....hehehehe

2. Jangkahayat percintaan paling lama...
Rasanya x sampai sthn kot aku bercinta ngan hubby dan terus diijabkabul....klu cinta zaman sklh 2 aku x kira coz cinta monyet......lagi,hehehehe

3. Sifat Jejaka / Gadis...
Seorang yg soleh agar dpt membimbing aku dan keluarga,bertanggungjawb,hormati menghormati xkira le sapa2 lg2 ahli familyku dan sedara mara,saling mempercayai
antra satu sama lain...

KERJAYA

1.Cita-Cita Saya...
Sebenarnya aku nie xde cita2 le....2 yg keje ni skrg.....(mcm x syukur je keje nie.....bukan camtu tp nak motivation diri nie bljr lgi utk kenaikan pangkat,2 le dah namanya malas lg2 dah ada family,anak2 lg le x terangkatnya malas 2...... )

2. Saya Berusaha
InsyaAllah klu Allah izinkan aku nak le belajar sikit2 nak ambik KPSL....

3. Akhirnya Saya...
Tu le dah ckp kat ataskan no.1 2, 2 le akhirnya.......

KISAH SAYA
1. Saya Pernah Mencuri...
Mencuri nie dosa tau.....ingat2 blk pernah x kumencuri......mencuri nie blh didefinasikan
mengambil hak milik org tanpa kebenarankan !!,klu curi hati 2 camne yea?....haaaa dah ingat dulu waktu kecik2 masa darjah 2 ke 3 kot....kisahnya begini aku nampak kat bwh rmh jiran adalah spsg selipar mcm x guna lagi sbb dah lama aku tgk kat situ x berambik.....jadi mlm 2 lps blk tgk
tv kat rmh mak sedara(masa 2 rmh kita lom ade tv lg maklumlah hidup susah apatah lg aku nie anak yatim dr umur 2 thn lg....isk isk isk isk sedihnya )b'sama ngan arwah mak aku pg le ambik....arwah mak ade juge lrg jgn ambik coz dah x leh guna lg....tp aku degil aku ambik juge dan ltk bwh tangga.......
Pg esok aku bgn doklah kat dpn pintu dan tgk2 jiran aku 2 mcm mencari2 sesuatu sambil2
dia menjeling aku....nasib baik le dia x tanya....klu dia tanya gerenti aku kantoi.... hari 2 mcm x sedap hati je......jadi bile senja aku cepat b'lari gi bwh rumahnya aku htr blk selipar 2...itulah kisah aku pernah mencuri....klu curi mkn dan minum dlm bln puasa bersama gengku 2 biasa le masa kecik2 dlm darjah 1 hingga 3.....dan start jah 4 dah x buat....

2. Pernah Pukul...
Klu pernah pukul ni rasanya selalulah masa kecik.....tp yg aku masih ingat bile kena kejar dan pukul oleh pak sedaraku bersama2 ngan 2 lg sepupuku...nak tahu sbb kena pukul.....
kerana mandi sungai....x tahu le masa kecik....berapa beraninya aku
ngan sepupuku mandi tepi sungai yg amat2 besar 2 dan kaya dgn bujang senangnya....memang masa kecik x takut langsung.....klu skrg klu aku blk kpg kat S'wak bukan main lg rasanya takut nak naik bot tgk sungai yg besar dan kite dok dlm bot yg kecik.....mcm2 difikirkan....haaa x hbs lg cite kena pukul tadi...tgh2 seronok berenang pak sedara nie nampaklah kitaorg....ye le mana dia x nampak,dia tgh buat perahu kat atas tebing situ x jauh sikit...
ape lg dia bawalah dahan onak yg berduri yg byk tumbuh di tepi sungai 2......kite ape lg cabut le lari dlm semak(masuklah dlm kwsn pokok nipah,yelah tepi sg 2 byk pokok2 nipah) dan dah jauh jugak rasanya berlari dan rasa2nya dah jumpa tpt yg
sesuai utk nyorok.... tibe2 tdgr le suara sepupuku menangis kena pukul....ingatkan aku slmt...rupe2nya org tua 2 dpt jugak menjejakiku....ape lagi dia pukul le betisku dgn dhn yg berduri 2....tp aku x ingat aku nangis ke x waktu 2....tu le kisahnya....tp pak sedaraku 2 skrg dah arwah....alfatihah....

3. Kena Tangkap...
Klu kena tangkap nie...rasanya x ade lg kot....(minta2lah dijauhi) klu hampir2 2 ada le...
Aku hampir tertangkap masa main game kat opis......masa 2 tgh boring bukan xde keje yea....ade tp nak juge hiburan....jadi bukak la games...tgh kusyuk main x perasaan boss dah lalu blkng...tp dia x tegur on the spot......masa meting 2 dia ingatkan blk
byk perkara, mana yg blh dan x blh buat......tp aku skrg suke bukak blog kat pejabat....tp aku rasa x nampak sgt kot mcm games.....


LIFE
1.Disco/Livebeng/karoke kenduri
Gi disko x pernah,livebeng pun xde jugak...klu karoake 2 adalah dulu2....itupun kat rumah aje.....xde bakatlah....

2. Movie
Suka juga tgk movie yg lasak2,penyiasatan dan kekeluargaan tmsk cinta2....

3. Sosial
X sosial sgt....tp bergaullah gan org yg blh msk.....

RANDOM
1. Seks sebelum kawin.
Dosa...
2. Parti P
olitik saya Undi...
Klu undi mestilah sokong kerajaan.....tp stkt nie x pernah pun undi....hehehehe
jgn bising sgt....

3. SMS terakhir saya bertulis...
SMS pd hubby ckp pasal cuti thn baru cina nie.....kat opis kite mesti ramai yg ambik....
tp kite punya unit x tahu lg blh ke x.... coz anytime rebase yg sepatutnya start thn lps nak start......

4. Baju saya pakai..
Skrg saya pakai baju bunga2 caler merah hati dan tudung pun caler sama....

5. Kalu saya SuperHero, saya adalah...
Klu saya SuperHero saya adalah Spiderman .....coz hensem mesti ramai awek t'gile2....

Akhirnya siap juga jwb tag dr Tuan Din nie.....hehehehehe





2 ulasan:

Tuan Din berkata...

Tahniah2 anda berjaya juga akhirnya...

Keluargaku Syurgaku berkata...

hui cepatnya Tuan Din reply....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink