! My Lovely Family Blog !: November 2010



Khamis, 18 November 2010

0
Komen

*Salam Aidiladha*

By Nazayiena Ayiena | Khamis, 18 November 2010@12:14 PG | Filed under
Salam semue.....

Di sini saya mengambil kesempatan nak ucapkan selamat hari raya
aidiladha pd semua rakan blog....juga family....
satu hari sblm raya aku keja lg.....tp spi tghri je....ambik time off.....
tgk opis ramai yg dah cuti....dan yg x cuti 2 keje spi tghri je....
klu ikut plaining nak blk mlm raya.....
tub2 kite blk pg raye.....nasib baik le kpg dekat je......ni hubby aku le
tido spi x tahu nak bgun lg.....ye le dia keje dlm mingu ni selalu
spi lwt mlm.....spi skali kul 1.30 pg baru blk....
hari ni pejlnn blk 1 jam je coz keta x byk....

Dari rumah aku dah siap2kan semua ank2 dan emaknya sekali
terus pki baju raye.....kiranye kite beraya kat rumah mak mentua le ni....
spi kpg lbh kurang kul 10.00 pg....tgk mak mentua dah masak semua....
malu juge nak mkn je....yelah x tlg masak.....
Pagi sok dlm kul 5 pg kite blk Putrajaya......hubby x dpt cuti.....
aku cuti coz nak jaga si Izyan.....nurserynya tutup dan bukak ari senin nanti....
thn ni kat kpg ni dgr korban lembu 3 ekor je....
Si kakak ngan si Izzuddin beriya2 nak tgk org tumbangkan lembu....
nak buat camne...hubby tak nak temankan.....

Isnin, 15 November 2010

0
Komen

*** FAMILY SUPPER ****

By Nazayiena Ayiena | Isnin, 15 November 2010@4:08 PTG | Filed under
Salam....

2 minggu lps semua adik ipai duai ade blk kpg.
So actvt utama ape lg pergi le supper kat luar ramai2....
Minggu 2 blk hubby bz je kat kite punye kebun(tapak rumahku nanti.....but don't
know when....when....when......rumah idaman b'diri megah...)
Hubby mesin rumput...buang sampah-sarap yg org buang kat situ
semasa diorg tumpang paking situ......maklumlah dpn rumahku 2 nanti
adalah rumah Uztaz tpt org selalu dtg berubat.....tmsk le aku sendiri ade berubat dgn uztaz
2 masa pregnant Izzyan......batuk2 dan semput.....
berblk pd org yg tumpang paking situ bknnye nak terima kasih.....
buang sampah situ ade le lg.....geram pun ade masa kite bersihkan.....
buang sampah 2 bukannya stkt plastik makanan dan minuman
tp pampers anak pun diorg sampai hati nak buang kat situ.....
klu aku pampers anak 2 tak berani nak buang tpt. sebarangan spt.kat
semak2 macam 2....
bukannye ape tpt 2 kite x kenali....kot2 ade penunguu......#### pampers.....
Rasenye klu aku buat paking berbyr kat situ rasenye
blh dpt income ni......iyelah klu satu kete singgit dan biasanye
hari sabtu dan ahad ramai org dtg......bukannye dr sekitar Melaka 2 aje
ramai dr negeri lain.....
tp kite xkan buat camtu......kite fikir 2 amal jariah kite.....
xpe paking je le sblm kite buat rumah.....sok2 klu dah buat rmh pandai2
le cari tpt nak paking yea.......

Berblk pd hubbyku tadi....baru skrg nak tanam mangga Melaka delight.....kelapa mawar...
kenape le x dulu2....klu x dah dpt hasilnya.....
Malam 2 sblm blk destinasi masing2 kite supper le.....

layan pic.2....





Hubby dan Izzuddin.....

ape ke benda dibincang dak Wan ngan Kak Long......


Masa Ni Izzyan tgh demam.....


antara yg di oder






aku oder beehon tomyam je.......
























Rabu, 10 November 2010

0
Komen

Air oiii air.......

By Nazayiena Ayiena | Rabu, 10 November 2010@10:24 PG | Filed under
salam.....

Ptg smlm blk keja hubby jumpa surat dari Syabas kat Pintu......
tgk surat 2 bill air yg tertunggak.....kaler pink....
masuk2 rmh hubby ckp air dah kena potong.....
cuba juga buka paip kat sink 2, ade le air kuar sikit.....
buka kat bilik air ade lagi....
fuh...lega rasanya.....iyelah kite x kandang air wlp
sikit utk keperluan.....
check bilik air atas ade lg.....iye le 2 air dlm tank atas bumbung 2....
air 2 le utk kegunaan spjg mlm tadi.....sambil mengamalkan
penggunaan yg berhemah.....hehehe baru skrg
nak guna air cara b'hemah apbila air dah kena potong.....
kalau x sblm ni bukan main lg paling membazir gunakan air.....
terutamanya anak2 ku 2....bila mrk mandi
bukan main lg lamanya bermain air dlm bilik air.....
klu disukat aku rasa lebih 10 gelen digunakan mrk setiap
kali mandi sambil main2 air.....

Berbalik cite tadi.....hubby suruh le cepat2 kandang air.....ape lagi
aku isi le ape besen dan baldi yg blh diisi dgn air....
Si Izzuddin tgk besen besar yg aku isi air 2 bkn main
excited...ckp nak gi brenang dlm besen 2.....
aku ape lg....kaci le warning jgn buat....
dah 2 suruh anak2 mandi sblm nak gi njagi paki air
satu baldi sorang.....

Pasal bil tertunggak 2 bkn salah kite x byr bill......tiap2 bln kite byr ape yg kite
guna je....ni yg pasal tertunggak 2 bilnya sampai 300 hinget coz
ade bln 2 (klu x silap dlm bln 5) paip tank yg atas 2 ade leaking sikit....
dan hubby dah lapor ngan BPH dan kontraktor b'tgjwb....
mrk ade dtg tgk...pas 2 takde action.....
juge pasal bill 2 BPH ckp mrk nak uruskan bill 2 dgn Syabas....
ntah....x tahu...ni dah sampai peringkat air dah kena ptg...
cuba anda fikir2kan....

Ptg ni tgk le dah sambung blk ke x air ni....
aku rasa mesti hubby dah uruskan hari ni......

alamak paip airku dan kena potong.....
air ooooo air....amat penting dalam kehidupan seharian
Kenape ptg bekalan air rumah aku........



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT 2013 ALL RIGHT RESERVED BY My Lovely Family Blog wink